۲۲ روز پیش

نکات و دستور پخت کباب کوبیده تابه ای مخصوص با طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت کباب کوبیده تابه ای مخصوص با طعمی بی نظیر

کباب کوبیده تابه ای یکی از انواع مشهور و طعم دار کبابهای ایرانی است که به روشی ساده و آسان در ماهیتابه تهیه میشود. این نوع کباب با استفاده از سیخهای چوبی و طی مراحل منظم و مشخص پخته میگردد. برای آشنایی کامل با طرز تهیه این کباب خوشمزه و آموزش گام به گام آن، لطفا به ادامه مطلب در وبلاگ کدبانو مراجعه فرمایید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
گوشت گوسفندی۶۰۰ گرم
پیاز۲ عدد
نمک، فلفل سیاه و سماقبه مقدار کافی
کره۵۰ گرم

کباب کوبیده تابه ای مخصوص با طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه کباب کوبیده تابه ای خوشمزه، ابتدا گوشت را به قطعات کوچک تقسیم می کنیم و درون چرخ گوشت می ریزیم. سپس آن را درون یک کاسه مناسب چرخ می کنیم. پوست پیاز را جدا کرده و می شوییم. پیاز را با دندانه های ریز رنده کرده و از صافی رد می کنیم تا آب اضافی آن گرفته شود. پیاز رنده شده را درون کاسه حاوی گوشت چرخ کرده می ریزیم و نمک، فلفل سیاه و سماق را به آن اضافه می کنیم. مواد کوبیده را با دست خوب ورز می دهیم تا ترکیب و یکدست شوند. سپس روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و به مدت ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه درون یخچال استراحت می دهیم.

مرحله 2

پس از استراحت، سیخ های چوبی را درون آب سرد قرار می دهیم و به مدت ۱۵ دقیقه در آب می گذاریم تا هنگام پخت کباب ها نسوزند. مایه کباب را از یخچال خارج کرده و مجددا با دست ورز می دهیم. سپس مقداری از مواد را بر می داریم و به سیخ می کشیم. این فرآیند را تا تمام شدن مواد کوبیده ادامه می دهیم.

مرحله 3

یک تابه مناسب را روی حرارت ملایم قرار داده و مقداری روغن درون آن می ریزیم. پس از گرم شدن روغن، کباب ها را درون تابه قرار می دهیم و اجازه می دهیم کاملا سرخ و مغز پخت شوند. زمانی که یک طرف کباب ها کاملا سرخ شد، آنها را برمی گردانیم تا طرف دیگر نیز سرخ شود. در ادامه گوجه فرنگی و فلفل را درون تابه سرخ می کنیم و همراه با برنج یا نان سرو می کنیم. نوش جان