۲۲ روز پیش

نکات و دستور پخت وافل به روش امریکایی و با طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت وافل به روش امریکایی و با طعمی بی نظیر

ترافل، یکی از انواع شیرینی‌های ساده و بسیار خوشمزه آمریکایی است که با طعم‌های متنوعی تهیه می‌شود. این دسر لذیذ و پرطرفدار، از ترکیب مواد اولیه ای چون شکلات، خامه، کره و سایر افزودنی‌های خوشمزه ساخته می‌شود. برای آشنایی با فرایند مرحله به مرحله تهیه این شیرینی خوشمزه و ارائه آموزش کامل آن، خواننده گرامی می‌تواند به ادامه مطلب در وبلاگ کدبانو مراجعه کند.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
آرد۱ لیوان
بکینگ پودر۱ قاشق چایخوری
شکر۱ قاشق غذاخوری
تخم‌ مرغ۱ عدد
کره۳۰ گرم
شیر¾ لیوان
وانیلنوک قاشق چایخوری

وافل به روش امریکایی و با طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه وافل به روش آمریکایی، ابتدا باید تمام مواد یخچالی را از یخچال خارج کرد و در فضای آشپزخانه قرار داد تا با دمای محیط هماهنگ شوند. سپس، تخم مرغ را در یک کاسه مناسب اضافه کرده و به مدت 3 دقیقه با دور تند همزن برقی هم زد. پس از آن، شیر و کره را به تخم مرغ اضافه کرده و هم زد.

مرحله 2

در ادامه، آرد را همراه با بکینگ پودر درون الک ریخته و الک کرد. سپس، شکر و وانیل را به آرد اضافه کرده و مخلوط کرد تا مواد ترکیب و یکدست شوند. حال، مخلوط تخم مرغ را به مخلوط آرد اضافه کرده و با دور کند همزن برقی هم زد تا مواد ترکیب و یکدست شوند.

مرحله 3

در این مرحله، دستگاه وافل ساز را روشن کرده و اجازه داد تا کاملاً گرم شود. سپس، 1 ملاقه از مایه وافل را درون دستگاه ریخته و درب آن را بسته، تا وافل به مدت 5 دقیقه درون دستگاه بماند تا کاملاً طلایی و فرم بگیرد. پس از گذشت این زمان، وافل را از دستگاه خارج کرد.

مرحله 4

به همین ترتیب، وافل ها را درون دستگاه آماده کرد. در نهایت، وافل ها را درون ظرف مورد نظر قرار داده و همراه با عسل، خامه و اسلایس های میوه سرو کرد.