۲۳ روز پیش

نکات و دستور پخت سالاد کینوا به روش رستورانی و با طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت سالاد کینوا به روش رستورانی و با طعمی بی نظیر

سالاد کینوا یکی از مشهورترین و محبوب‌ترین انواع سالادهای سبک و مغذی در سطح بین‌المللی است. این نوع سالاد با ترکیب مواد اولیه متنوع و مغذی تهیه می‌شود که هر کدام به طور جداگانه و با دقت خاصی در تهیه آن نقش دارند. برای آشنایی کامل با چگونگی تهیه سالاد کینوا به‌همراه مراحل دقیق و گام‌به‌گام، می‌توانید به ادامه مطلب در وبلاگ کدبانو مراجعه کنید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
کینوا۱ لیوان
خیار۲ عدد بزرگ
گوجه گیلاسی۱۲ عدد
پیاز قرمز یا سفید۱ عدد کوچک
پنیر فتا۱۰۰ گرم
شوید۵۰ گرم
آب لیمو ترش تازه½ لیمو ترش
زیتون۹۰ گرم
روغن زیتونبه مقدار کافی
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

سالاد کینوا به روش رستورانی و با طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه سالاد کینوای خوشمزه و بهینه سازی شده برای موتورهای جستجو، ابتدا کینوا را می شوییم و درون یک قابلمه مناسب می ریزیم. سپس 2 لیوان آب به قابلمه اضافه کرده و آن را روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب جوش بیاید و کینوا پخته شود.

مرحله 2

پس از 10 تا 15 دقیقه که کینوا کاملا نرم شد، قابلمه را از روی حرارت برداشته و کینوا را درون آبکش ریخته تا آب اضافی خارج شود و کاملا خشک شود.

مرحله 3

در ادامه، خیار را به صورت نواری با فاصله 1 سانتی متر برش داده و گوجه گیلاسی را به 4 قسمت تقسیم کرده و همراه با خیار درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله 4

پیاز را به صورت خلالی نازک خرد کرده و همراه با کینوا به کاسه اضافه می کنیم. سپس پنیر فتا را به تکه های مکعبی کوچکتر تقسیم کرده و به آرامی به کاسه اضافه می کنیم تا خرد نشود. در نهایت شوید را شسته و به صورت ریز خرد می کنیم.

مرحله 5

حال آب لیمو ترش تازه، نمک، فلفل سیاه و روغن زیتون را به کاسه اضافه کرده و مواد را به آرامی زیر و رو می کنیم تا با هم ترکیب و یکدست شوند.

مرحله 6

در نهایت سالاد کینوا را درون یخچال قرار داده و اجازه می دهیم به مدت 1 تا 2 ساعت استراحت کند تا سس به خورد مواد سالاد برود. پس از این زمان، سالاد را به دلخواه تزیین کرده و سرو می کنیم. نوش جان