۲۳ روز پیش

نکات و دستور پخت چیز کیک موزی به روش مجلسی و با طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت چیز کیک موزی به روش مجلسی و با طعمی بی نظیر

چیز کیک موزی یکی از اقسام دسرهای محبوب و شناخته شده در سطح جهانی است که با استفاده از رسپی ها و طعم های گوناگونی پخته و تهیه می گردد. این دسر لذیذ از ترکیب بافت نرم و مالیم پنیر خامه ای، طعم شیرین موز و سایر اقلام تشکیل شده است. برای آشنایی با نحوه تهیه کامل و مرحله به مرحله چیز کیک موزی، لطفاً به وبلاگ کدبانو مراجعه فرمایید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
بیسکویت پتی بور۱٫۵ بسته
کره۵۰ گرم
موز۲ عدد
خامه صبحانه۲۰۰ گرم
پنیر خامه ای۱۰۰ گرم
پودر قند۳ قاشق غذاخوری
پودر ژلاتین۳ قاشق مرباخوری
آب½ فنجان

چیز کیک موزی به روش مجلسی و با طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه چیز کیک موزی خوشمزه، ابتدا بیسکویت ها را درون غذاساز می ریزیم. سپس موز را به صورت ورقه ای خرد کرده و به غذاساز اضافه می کنیم. در ادامه، کره را روی حرارت بخار کتری ذوب می کنیم و به غذاساز اضافه می کنیم تا بیسکویت حالت خمیری پیدا کند.

مرحله 2

درون قالب کمربندی را با کاغذ روغنی می پوشانیم و مواد کراست را درون آن می ریزیم. مواد کراست را با پشت لیوان فشار می دهیم تا منسجم و یکدست شود، سپس قالب را به مدت ۳۰ دقیقه درون یخچال قرار می دهیم تا کاملا سفت شود.

مرحله 3

برای لایه پنیری، خامه صبحانه و پنیر خامه ای را درون کاسه مناسب می ریزیم و با دور تند همزن برقی به مدت ۱۰ دقیقه هم می زنیم تا با هم ترکیب شوند. سپس پودر قند را درون کاسه الک کرده و با همزن برقی هم می زنیم تا مایه یکدست شود.

مرحله 4

ژلاتین را به همراه آب درون کاسه ریخته و بدون هم زدن اجازه می دهیم ژلاتین بافت اسفنجی پیدا کند. سپس ژلاتین اسفنجی شده را روی حرارت بخار کتری بنماری می کنیم تا شفاف شود و کاملا خنک می شود. در ادامه ژلاتین به دمای محیط رسیده را به کاسه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم.

مرحله 5

قالب را از یخچال خارج کرده و مایه پنیری را درون قالب روی لایه کراست می ریزیم. سپس روی مایه را با لیسک به خوبی صاف کرده و مجددا قالب را به مدت ۵ تا ۶ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا لایه پنیری سفت شود.

مرحله 6

پس از گذشت این زمان، چیز کیک را از قالب جدا کرده و درون ظرف مورد نظر می گذاریم. در نهایت، چیز کیک را با خامه قنادی و اسلایس های موز تزیین می کنیم. نوش جان