۲۴ روز پیش

نکات و دستور پخت شکلات صبحانه ساده و خانگی با طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت شکلات صبحانه ساده و خانگی با طعمی بی نظیر

شکلات صبحانه یکی از انواع صبحانه های بسیار خوشمزه و طرفداران بین المللی بسیاری دارد که با طعم های متنوع و متفاوتی تهیه می‌شود. این صبحانه محبوب، علاوه بر طعم فوق‌العاده، مزایای تغذیه‌ای متعددی نیز دارد و به همین دلیل در سراسر جهان مورد توجه و استقبال گسترده‌ای قرار گرفته است. برای آشنایی با نحوه تهیه کامل و مرحله به مرحله این صبحانه خوشمزه، همراه وبلاگ کدبانو باشید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
پودر کاکائو۱ پیمانه
شکر۱ پیمانه
شیر۱ لیتر
کره۵۰ گرم
اسانس فندق (اختیاری)۳ تا ۴ قطره

شکلات صبحانه ساده و خانگی با طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه شکلات صبحانه ساده، ابتدا در یک تابه بزرگ، پودر کاکائو را با شکر مخلوط می کنیم تا گلوله های پودر کاکائو کاملاً باز شود. سپس به تدریج شیر را به مخلوط اضافه می کنیم.

مرحله 2

مخلوط پودر کاکائو را بر روی حرارت ملایم قرار می دهیم و هر از گاهی آن را مخلوط می کنیم تا شکلات ته نگیرد. مراقب باشیم که مواد به نقطه جوش نرسند.

مرحله 3

زمانی که غلظت شکلات بیشتر شد، به طور مداوم هم می زنیم تا ته نگیرد و در صورت نیاز، تابه را عوض می کنیم.

مرحله 4

شکلات صبحانه را به مدت 1. 5 تا 2 ساعت بر روی حرارت ملایم هم می زنیم تا کاملاً غلیظ و کشدار شود. سپس کره را به آن اضافه می کنیم و به هم زدن ادامه می دهیم تا کره ذوب شود.

مرحله 5

پس از اضافه کردن کره، شکلات صبحانه کمی رقیق می شود، اما با ادامه هم زدن بر روی حرارت ملایم، دوباره غلیظ و کشدار می شود. در نهایت، به دلخواه مقداری اسانس فندق به آن اضافه می کنیم.

مرحله 6

شکلات صبحانه را در ظرف مورد نظر ریخته و اجازه می دهیم خنک شود، سپس درب آن را می بندیم. با توجه به اینکه شکلات ما فاقد مواد نگهدارنده است، می توانیم آن را به مدت 1 ماه در یخچال نگهداری کنیم. نوش جان