۲۴ روز پیش

نکات و دستور پخت ترشی لیمو ترش به روش مجلسی و با طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت ترشی لیمو ترش به روش مجلسی و با طعمی بی نظیر

ترشی لیمو ترش به عنوان یکی از انواع ترشی های محبوب و لذیذ در میان ایرانیان شناخته می شود. این ترشی با استفاده از ترکیب مواد متنوعی تهیه می گردد و طرفداران زیادی در میان علاقه مندان به غذاهای سنتی و خانگی دارد. در ادامه، با همراهی وبلاگ کدبانو، آموزش کامل و گام به گام طرز تهیه ترشی لیمو ترش به طور مفصل ارائه خواهد شد تا مخاطبان بتوانند این ترشی خوشمزه را در منزل خود تهیه نمایند.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
لیمو ترش زرد۴۰۰ گرم
نمک۲ قاشق غذاخوری
زردچوبه½ قاشق مرباخوری
فلفل قرمز۱ قاشق مرباخوری
سیاهدانه۱ قاشق غذاخوری
آب لیمو ترش تازهبه مقدار کافی

ترشی لیمو ترش به روش مجلسی و با طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه ترشی لیمو ترش، ابتدا از لیموهای درشت و آبدار با پوست نازک و زرد استفاده می کنیم. لیموها را شسته و به مدت 12 ساعت روی پارچه حوله ای خشک می کنیم.

مرحله 2

پس از خشک شدن، لیموها را به صورت ورقه ای خرد کرده و هسته های آنها را جدا می کنیم تا ترشی تلخ نشود. همه وسایل و ابزار باید خشک و بدون آب باشند تا از کپک زدن ترشی جلوگیری شود.

مرحله 3

سپس، یک چهارم حجم شیشه را با آب لیمو ترش تازه پر می کنیم و به اسلایس های لیمو، نمک، زردچوبه، فلفل قرمز و سیاهدانه اضافه می کنیم. این مخلوط را به خوبی هم می زنیم تا لیمو ترش به طعم دهنده ها آغشته شود.

مرحله 4

اسلایس های لیمو ترش را درون شیشه ریخته و درب آن را محکم می بندیم تا از ورود هوا جلوگیری شود. حجم آب لیمو ترش باید نصف حجم شیشه باشد.

مرحله 5

در نهایت، شیشه را به مدت 3 تا 4 هفته در معرض تابش مستقیم نور آفتاب قرار می دهیم تا ترشی کاملا آماده شود. پس از این مدت، درب شیشه را باز کرده و ترشی را همراه با انواع غذاها سرو می کنیم.