۲۵ روز پیش

نکات و دستور پخت بورانی اسفناج به روش مجلسی و طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت بورانی اسفناج به روش مجلسی و طعمی بی نظیر

بورانی اسفناج به عنوان یکی از پیش غذاهای سنتی و محبوب در میان غذاهای ایرانی شناخته می‌شود. این پیش غذای لذیذ و مقوی، علاوه بر طعم و عطر بی‌نظیر خود، دارای خواص تغذیه‌ای فراوانی است. بورانی اسفناج معمولاً در کنار غذاهای سنتی و محلی سرو می‌شود و به‌دلیل سادگی و سرعت در تهیه، به‌طور گسترده‌ای مورد استقبال قرار می‌گیرد. در ادامه، با راهنمای مرحله‌به‌مرحله و کامل طرز تهیه این پیش غذای خوشمزه در وبلاگ آموزشی کدبانو آشنا خواهید شد.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
اسفناج۱ کیلو
گردوی خرد شده۳ قاشق غذاخوری
ماست سفت یا ماست یونانی۵۰۰ گرم
سیر تازه۱۰۰ گرم
نمک، فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و آویشنبه مقدار کافی

بورانی اسفناج به روش مجلسی و طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه بورانی اسفناج خوشمزه، ابتدا اسفناج و سیر تازه را پاک کرده و تمیز بشویید. سپس آن‌ها را ریز خرد کنید و در یک قابلمه بریزید. روی حرارت ملایم قرار دهید تا با آبی که خودشان می‌اندازند کاملا بپزند و نرم شوند. بعد از اینکه خوب پختند و آب آن‌ها جمع شد، کمی سبزی‌ها را تفت دهید.

مرحله 2

در هنگام تفت دادن سبزی‌ها، مقداری نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و آویشن را به آن‌ها اضافه کنید و تفت دهید تا عطر ادویه‌ها آزاد شود و به خورد مواد برود. بعد از این‌که اسفناج‌ و سیر و ادویه‌ها با هم تفت خوردند، از روی حرارت بردارید.

مرحله 3

سپس ماست را در یک ظرف مناسب بریزید و با قاشق خوب هم بزنید تا بافت آن صاف و یکدست شود. بعد مقداری نمک و فلفل سیاه به آن اضافه کنید و مخلوط کنید. حالا به دلخواه و ذائقه خودتان مقداری مغز گردو را خرد کرده و در ماست بریزید.

مرحله 4

بعد اسفناج‌ها را که در دمای محیط خنک شده‌اند به ماست اضافه کنید و هم بزنید تا همه مواد کاملا با هم مخلوط شوند و عطر و طعم سیر و ادویه‌ها به خورد مخلوط مواد برود. سپس به مدت نیم ساعت در یخچال قرار دهید تا استراحت کند و جا بیفتد.

مرحله 5

بعد از آن بورانی اسفناج را در ظرف‌های مناسب بکشید و با چند برگ نعناع ، شوید و گردوهای خرد شده یا پودر پسته و پودر نارگیل تزئین کنید. سپس به عنوان یک پیش‌ غذای شیک و مجلسی برای پذیرایی و یا یک غذای رژیمی ساده سرو کنید.

مرحله 6

برای تزئین بورانی اسفناج می‌توانید در ظرف‌های مخصوص سرو ابتدا مقداری ماست بریزید و روی آن یک لایه اسفناج اضافه کنید و دوباره این کار را تکرار کنید تا یک بورانی اسفناج لایه‌ای درست کنید که ظاهر زیباتری دارد و برای پذیرایی شیک است.