۲۵ روز پیش

نکات و دستور پخت پاچینی مرغ به روش بازاری با طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت پاچینی مرغ به روش بازاری با طعمی بی نظیر

پاچینی یکی از انواع غذاهای خوشمذاق و بین المللی است که با طعم‌های متنوعی تهیه می‌شود. این غذای خوشمزه، ریشه در فرهنگ‌های مختلف دارد و در سراسر جهان طرفداران زیادی دارد. برای آشنایی کامل با نحوه تهیه پاچینی مرغ و مشاهده آموزش مرحله به مرحله آن، لطفاً به ادامه مطلب در وبلاگ کدبانو مراجعه فرمایید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
کتف مرغ۴۰۰ گرم
فلفل دلمه ای½ فلفل دلمه ای
پیاز۱ عدد
آب لیمو ترش تازه۵ قاشق غذاخوری
فلفل قرمز¼ قاشق چایخوری
پودر پاپریکا۱ قاشق چایخوری
نمک، پودر سیر و فلفل سیاهاز هر کدام ½ قاشق چایخوری
تخم مرغ۲ عدد
زعفران دم کردهبه مقدار کافی
آرد سفیدبه مقدار کافی
پودر سوخاریبه مقدار کافی

پاچینی مرغ به روش بازاری با طعمی بی نظیر

مرحله 1

⁣برای تهیه پاچینی خوشمزه، ابتدا قسمت انتهای کتف مرغ را به گونه ای برش دهید که گوشت از استخوان جدا شود. سپس گوشت کتف را به سمت ابتدای استخوان بکشید و به خوبی فرم دهید.⁣

مرحله 2

کتف های مرغ را درون یک کاسه نسبتا بزرگ بریزید. سپس فلفل قرمز، پاپریکا، نمک، فلفل سیاه و پودر سیر را به کاسه اضافه کنید. در ادامه پیاز و فلفل دلمه ای را به صورت خلالی خرد کنید.

مرحله 3

پیاز و فلفل دلمه ای را به همراه آب لیمو ترش تازه به کاسه اضافه کرده و به خوبی مخلوط کنید. سپس روی کاسه را با سلفون پوشانده و اجازه دهید کتف مرغ به مدت ۲ تا ۳ ساعت درون یخچال استراحت کند.

مرحله 4

پس از گذشت این مدت، کتف مرغ را از کاسه خارج کنید. سپس زعفران دم کرده و تخم مرغ ها را درون یک کاسه گود ریخته و با چنگال هم بزنید تا بافت تخم مرغ از لختگی خارج شود.

مرحله 5

ابتدا کتف مرغ را درون آرد سفید غلطانده تا سطح آن را کاملا پوشش دهید. سپس آن را درون مخلوط تخم مرغ فر برده و خارج کنید. در ادامه کتف مرغ را درون پودر سوخاری غلطانده تا سطح آن را کاملا کاور کند.

مرحله 6

این مراحل را به همین ترتیب ادامه دهید تا کتف ها کاملا آماده سوخاری شدن شوند. سپس درون یک قابلمه مناسب را به اندازه ای که کتف ها درون آن شناور بمانند روغن مایع اضافه کرده و قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید.

مرحله 7

اجازه دهید روغن به خوبی گرم شود، سپس کتف ها را به صورتی که استخوان آنها خارج از روغن باشد درون قابلمه قرار داده و به خوبی سرخ کنید. دقت کنید حرارت بسیار ملایم باشد تا کتف ها مغز پخت شوند.

مرحله 8

زمانی که کتف ها کاملا پخته و مغز پخت شدند، آنها را از قابلمه خارج کرده و روی دستمال حوله ای قرار دهید تا روغن اضافی شان کشیده شود. در نهایت پاچینی را به همراه سس دلخواه سرو کنید. نوش جان.⁣