۲۵ روز پیش

نکات و دستور پخت کباب کوبیده دو رنگ ساده با طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت کباب کوبیده دو رنگ ساده با طعمی بی نظیر

کباب کوبیده دو رنگ یک نوع منحصر به فرد از انواع رسپی های کوبیده می باشد که به صورت ترکیبی از گوشت مرغ و گوشت قرمز تهیه می گردد. این غذای لذیذ و جذاب، ظاهری بسیار زیبا و متمایز داشته و طعمی منحصر به فرد را ارائه می دهد. برای آشنایی با نحوه تهیه کامل و مرحله به مرحله این کباب کوبیده دو رنگ، لطفاً به ادامه مطلب در وبلاگ کدبانو مراجعه فرمایید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
گوشت چرخ کرده۵۰۰ گرم
سینه مرغ چرخ شده۵۰۰ گرم
پیاز۲ عدد متوسط
پودر زعفرانبه مقدار کافی
نمک۲ قاشق غذاخوری

کباب کوبیده دو رنگ ساده با طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه کباب کوبیده دو رنگ ساده، ابتدا گوشت را به قطعات کوچک تقسیم می کنیم و آن را چند بار در چرخ گوشت می چرخانیم تا کاملاً خرد شود. سپس گوشت سینه مرغ را به صورت مکعبی خرد کرده و آن را نیز چند بار در چرخ گوشت می چرخانیم.

مرحله 2

پس از آن، پیاز را رنده کرده و آب اضافی آن را گرفته و به گوشت چرخ شده اضافه می کنیم. همچنین زعفران و نمک را به مخلوط اضافه کرده و آن را به خوبی ورز می دهیم تا مایه کباب کاملاً یکدست شود.

مرحله 3

سپس مایه کباب را به صورت نگینی روی سیخ قرار داده و به همین ترتیب کباب ها را یکی در میان به سیخ می کشیم. برای روش دیگر، مایه کباب را روی سطح سیخ پهن کرده و با انگشت آن را روی سیخ فیکس می کنیم.

مرحله 4

در نهایت، ذغال ها را به صورت یکدست روشن کرده و سیخ ها را با سرعت بالا روی حرارت می چرخانیم تا گوشت بر اثر حرارت جمع شود. زمانی که کباب ها کاملاً پخته شدند، آن ها را به همراه گوجه فرنگی کبابی سرو می کنیم.