۲۵ روز پیش

نکات و دستور پخت حلوا عسلی به روش مجلسی و با طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت حلوا عسلی به روش مجلسی و با طعمی بی نظیر

حلوا عسلی، نوعی از حلواهای لذیذ و خوشمزه است که بافتی بسیار نرم و لطیف دارد. این حلوا از جمله شیرینی‌های سنتی و محبوب در میان ایرانیان محسوب می‌شود. در ادامه، با همراهی وبلاگ کدبانو، می‌توانید آموزش کامل و مرحله‌به‌مرحله طرز تهیه این شیرینی لذیذ را مشاهده کنید. مطالعه این آموزش به شما کمک خواهد کرد تا با دانش و مهارت کافی، حلوای عسلی خوشمزه‌ای را در منزل خود تهیه نمایید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
کره۲۵۰ گرم
مغز گردو۱ لیوان
عسل۲ قاشق غذاخوری
آرد۲٫۵ لیوان
شکر۲٫۵ لیوان
آب جوشیده۲٫۵ لیوان
آب لیمو ترش تازه۱ قاشق چایخوری

حلوا عسلی به روش مجلسی و با طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه حلوای عسلی خوشمزه و سئو-دوستانه، ابتدا شربت را آماده می کنیم. برای این منظور، آب جوشیده را همراه با شکر و آب لیمو ترش تازه در یک قابلمه مناسب می ریزیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله 2

سپس اجازه می دهیم تا ذرات شکر کاملاً حل شوند. پس از آن، قابلمه را از روی حرارت برداشته و اجازه می دهیم شربت کاملاً خنک شود. در ادامه، آرد را درون الک ریخته و سه مرتبه الک می کنیم.

مرحله 3

سپس یک تابه مناسب را روی حرارت ملایم قرار داده و کره را به آن اضافه می کنیم. پس از ذوب شدن کره، آرد الک شده را به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم تا آرد سرخ شده و تغییر رنگ بدهد.

مرحله 4

زمانی که آرد به رنگ دلخواه رسید، گردوی ریز خرد شده را به تابه اضافه کرده و به مدت 5 دقیقه تفت می دهیم. سپس تابه را از روی حرارت برداشته و شربت را در سه مرحله کم‌کم به تابه اضافه کرده و هم می زنیم.

مرحله 5

در نهایت، عسل را به تابه اضافه کرده و هم می زنیم تا حلوا یکدست شود. سپس حلوای عسلی را در ظرف مورد نظر ریخته و به دلخواه با پودر نارگیل تزیین می کنیم.