۲۶ روز پیش

نکات و دستور پخت سوپ کدو حلوایی ساده و فوری با طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت سوپ کدو حلوایی ساده و فوری با طعمی بی نظیر

سوپ کدو حلوایی یکی از انواع سوپهای مغذی و مقوی است که در طول فصول پاییز و زمستان بسیار محبوب و پرطرفدار است. این سوپ با استفاده از مواد متنوع و متعددی آماده میگردد. جهت مشاهده آموزش جامع و مرحله به مرحله طرز تهیه این سوپ ساده کدو حلوایی، لطفاً به ادامه همین مطلب در وبلاگ کدبانو مراجعه فرمایید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
کدو حلوایی خرد شده۳ لیوان
سیب زمینی۱ عدد
پیاز۱ عدد
هویج۱ عدد
سیر۱ حبه
رزماری (اختیاری)۱ شاخه
آب گوشت۲ لیوان
جو پرک۱ قاشق غذاخوری
خامه صبحانه۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

سوپ کدو حلوایی ساده و فوری با طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه سوپ کدو حلوایی خوشمزه، ابتدا پیاز را به صورت نگینی خرد می کنیم و آن را با کمی روغن در یک قابلمه مناسب تفت می دهیم تا سبک شود. سپس نمک، فلفل سیاه و زردچوبه را به آن اضافه کرده و تفت دادن را ادامه می دهیم تا عطر ادویه ها خارج شود. در ادامه، سیر رنده شده را به قابلمه اضافه کرده و کمی تفت می دهیم تا عطر سیر خارج شود.

مرحله 2

پس از آن، پوست کدو حلوایی را گرفته و آن را به قابلمه اضافه می کنیم و به همراه دیگر مواد کمی تفت می دهیم. سپس ۲ لیوان آب جوش به قابلمه اضافه کرده و اجازه می دهیم کدو حلوایی به طور کامل بپزد. در همین حین، هویج و سیب زمینی را پوست گرفته و به صورت ریز خرد کرده و به همراه رزماری به قابلمه اضافه می کنیم. درب قابلمه را می گذاریم و اجازه می دهیم مواد سوپ به مدت ۳۰ دقیقه بپزند.

مرحله 3

پس از گذشت ۳۰ دقیقه، عصاره گوشت را به همراه مقداری نمک و ادویه به قابلمه اضافه کرده و اجازه می دهیم مواد سوپ به مدت ۳۰ دقیقه دیگر بپزند. در این مرحله، رزماری را از داخل قابلمه خارج کرده و دور می ریزیم. سپس سوپ را با استفاده از بلندر یا میکسر به صورت پوره در می آوریم و اجازه می دهیم با حرارت ملایم به غلظت دلخواه برسد. در نهایت، سوپ را درون ظرف مناسب ریخته و به همراه خامه سرو می کنیم.