۲۶ روز پیش

نکات و دستور پخت شیرینی سپه سالاری مجلسی با طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت شیرینی سپه سالاری مجلسی با طعمی بی نظیر

شیرینی سپه سالاری یکی از انواع شیرینی‌های خوشمزه و قدیمی ایرانی است که برای پذیرایی بسیار مناسب می‌باشد. این شیرینی سنتی دارای طعم و بافت منحصر به فردی است که آن را به یکی از محبوب‌ترین و مطلوب‌ترین تنقلات در میان ایرانیان تبدیل کرده است. در ادامه مخاطبان گرامی می‌توانند با مراجعه به وبلاگ کدبانو، آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه این شیرینی خوشمزه را مشاهده نمایند تا بتوانند آن را به صورت خانگی و با کیفیت بالا تهیه کرده و از طعم بی‌نظیر آن لذت ببرند.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
کره۱۸۰ گرم
آرد شیرینی۳۸۰ گرم
پودر قند۱۲۰ گرم
ماست۶۰ گرم
زرده تخم مرغ۲ عدد
پودر زنجبیل۱ قاشق چایخوری
زعفران دم کرده۱  قاشق چایخوری

شیرینی سپه سالاری مجلسی با طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه شیرینی سپه سالاری خوشمزه، ابتدا کره را از یخچال خارج کرده و در فضای آشپزخانه قرار می دهیم تا کاملا نرم شود. سپس کره را درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله 2

پودر قند را درون کاسه الک کرده و با دور تند همزن برقی هم می زنیم تا مخلوط کره روشن و خامه ای شود. سپس زرده های تخم مرغ را به همراه پودر زنجبیل کم کم به کاسه اضافه کرده و به خوبی هم می زنیم.

مرحله 3

ماست را به کاسه افزوده و به هم زدن ادامه می دهیم تا مواد ترکیب و تلفیق شوند. آرد را ۳ مرتبه الک کرده و کم کم به کاسه اضافه می کنیم، سپس با لیسک به خوبی مخلوط می کنیم تا خمیر درون کاسه جمع شود.

مرحله 4

خمیر را با نوک انگشت کمی ورز می دهیم، سپس زعفران دم کرده را به آن اضافه کرده و مخلوط می کنیم. خمیر را درون کیسه فریزر گذاشته و اجازه می دهیم به مدت ۱ ساعت درون یخچال استراحت کند.

مرحله 5

پس از گذشت این زمان، سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس از خمیر گلوله هایی به وزن ۱۰ تا ۱۲ گرمی جدا کرده و گرد می کنیم. خمیر ها را با فاصله درون سینی می چینیم و روی آنها به دلخواه طرح می زنیم.

مرحله 6

سینی را به مدت ۳۰ دقیقه درون یخچال قرار می دهیم تا خمیرها استراحت کنند. ۱۵ دقیقه قبل از اتمام استراحت، فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود، سپس سینی را طبقه میانی فر قرار می دهیم.

مرحله 7

شیرینی ها را به مدت ۲۵ تا ۳۰ دقیقه درون فر می گذاریم تا کاملا پخته شوند. پس از گذشت این مدت، زمانی که اطراف شیرینی ها کمی قهوه ای شد سینی را از فر خارج می کنیم.

مرحله 8

بدون لمس شیرینی ها اجازه می دهیم کاملا خنک شوند، سپس آنها را از کاغذ روغنی جدا کرده و درون ظرف مورد نظرمان می چینیم. در نهایت شیرینی ها را به همراه چای تازه دم سرو می کنیم.