۲۶ روز پیش

نکات و دستور پخت کاچی زعفرانی با نبات مجلسی و طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت کاچی زعفرانی با نبات مجلسی و طعمی بی نظیر

کاچی زعفرانی با نبات یکی از انواع غذاهای سنتی و پرطرفدار ایرانی است که با ترکیب مواد و رسپی های متنوع و متمایز تهیه می‌شود. این غذای خوشمزه و سبک، در میان طیف گسترده‌ای از مخاطبان ایرانی از محبوبیت ویژه‌ای برخوردار است. برای آشنایی کامل با نحوه تهیه و مراحل پخت کاچی زعفرانی با نبات، لطفاً به ادامه مطلب در وبلاگ کدبانو مراجعه نمایید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
آب جوشیده۲ لیوان
هل۲ عدد
آرد۳ قاشق غذاخوری
روغن حیوانی۴ قاشق غذاخوری
نبات چوبی۳ عدد
زعفران دم کردهبه مقدار کافی
زردچوبهبه مقدار کافی

کاچی زعفرانی با نبات مجلسی و طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه کاچی زعفرانی با نبات خوشمزه، ابتدا نبات های چوبی را همراه با آب جوشیده و هل درون یک قابلمه مناسب ریخته و روی حرارت قرار می دهیم تا نبات کاملا حل شود. سپس چوب ها را از قابلمه خارج می کنیم.

مرحله 2

در مرحله بعد، مقداری زعفران دم کرده را به قابلمه اضافه کرده و قابلمه را از روی حرارت برداشته تا شربت خنک شود. سپس روغن حیوانی را درون یک تابه مناسب ریخته و روی حرارت متوسط قرار می دهیم.

مرحله 3

زمانی که روغن ذوب شد، آرد را درون تابه الک کرده و به خوبی مخلوط می کنیم تا آرد درون روغن پخش شود. پس از آن که بوی خامی آرد گرفته شد، مقداری زردچوبه به تابه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم.

مرحله 4

در مرحله نهایی، شربت را کم کم به تابه اضافه کرده و با همزن دستی به خوبی مخلوط می کنیم تا شربت جذب کاچی شود. سپس حرارت را کم کرده و درب تابه را می بندیم تا کاچی دم کشیده و روغن بیندازد. نوش جان