۲۶ روز پیش

نکات و دستور پخت شکلات ژله ای، لاکچری و خاص مناسب پذیرایی!

نکات و دستور پخت شکلات ژله ای، لاکچری و خاص مناسب پذیرایی!

شکلات ژله یکی از انواع شکلات‌های مغزدار و بسیار جذاب است که به دلیل سادگی و سرعت تهیه، گزینه مناسبی برای پذیرایی‌ها و میهمانی‌ها محسوب می‌شود. این نوع شکلات را می‌توان با حداقل مواد در دسترس و به سادگی در منزل تهیه کرد. در ادامه با وبلاگ آموزشی کدبانو همراه شوید تا مراحل کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه این شکلات خوشمزه را فرا بگیرید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
شکلات تخته‌ای سفید یا شیریبه مقدار لازم
شکلات تخته ای تلخبه مقدار لازم
شکلات ژله‌ایبه مقدار لازم

شکلات ژله ای، لاکچری و خاص مناسب پذیرایی!

مرحله 1

ابتدا مقداری شکلات تخته‌ای را داخل یک ظرف بریزید و ظرف را به روش بن‌ماری روی حرارت غیر مستقیم نگه‌ دارید تا شکلات کاملا ذوب شود. با توجه به ذائقه و سلیقه خودتان می‌توانید از شکلات تخته‌ای سفید، شیری یا تلخ استفاده کنید.

مرحله 2

بعد از آن اجازه دهید تا شکلات ذوب شده در دمای محیط کمی حرارت اولیه خود را از دست بدهد، سپس شکلات را داخل قالب‌های سیلیکونی با شکل و اندازه دلخواه بریزید. شکلات را باید طوری در قالب‌ها بریزید که کف و دیواره‌های قالب را بپوشاند.

مرحله 3

دقت کنید که نباید شکلات ذوب شده را به اندازه‌ای داخل قالب‌ها بریزید که قالب پر شود، فقط باید یک لایه از شکلات دیواره و کف قالب را بپوشاند. بعد قالب‌ها را داخل یخچال قرار دهید تا شکلات‌ها خوب خودشان را بگیرند و بافت آن‌ها منسجم شود.

مرحله 4

سپس مقداری شکلات ژله‌ای با طعم دلخواه خودتان را تهیه کنید. این شکلات‌ها معمولاً در سوپرمارکت‌ها وجود دارند. اگر که خواستید شکلات‌ با مغزه‌های مختلف و طعم‌های متنوع داشته باشید، چند رنگ و طعم مختلف از شکلات‌های ژله‌ای انتخاب کنید.

مرحله 5

بعد شکلات‌ها را داخل ظرف‌های جداگانه بریزید، سپس هر کدام از شکلات‌ها را به طور جداگانه به روش بن‌ماری ذوب کنید. ظرف شکلات‌ها را روی حرارت غیر مستقیم نگه دارید تا شکلات‌های ژله‌ای داخل آن‌ها آب شود و بافت شکلات یکدست شود.

مرحله 6

اگر شکلات ژله‌ای داخل ظرف آب نشد و بافت آن سفت بود می‌توانید از یک چاقوی تیز استفاده کنید، شکلات را در اندازه‌های کوچک برش دهید و خرد کنید. سپس قالب‌های شکلات را از یخچال بیرون بیاورید و مقداری از شکلات ژله‌ای را داخل آن بریزید.

مرحله 7

بعد مقداری از شکلات‌های خرد شده را داخل قالب‌ها بریزید، ولی در هر کدام از قالب‌ها فقط از یک رنگ استفاده کنید. چند رنگ و طعم مختلف را با هم داخل یک قالب نریزید. تقریباً قالب‌ها را با شکلات‌های ژله‌ای پر کنید و داخل یخچال بگذارید.

مرحله 8

بعد از آن که مقداری شکلات‌های ژله‌ای خودشان را گرفتند و بافت آن‌ها سفت شد، قالب شکلات‌ها را از داخل یخچال بیرون بیاورید. تقریباً بعد از نیم ساعت شکلات‌های ژله‌ای کمی سفت می‌شوند، سپس بقیه شکلات تخته‌ای ذوب شده را روی آن‌ها بریزید.

مرحله 9

شکلات تخته‌ای را طوری روی شکلات‌های ژله بریزید که کاملاً سطح آن‌ها را بپوشاند و یک لایه شکلات تخته‌ای روی شکلات‌های ژله‌ای را بگیرد. بعد از آن دوباره قالب‌ها را داخل یخچال قرار دهید و اجازه دهید تا به مدت ۲ تا ۳ ساعت جا بیفتند.

مرحله 10

بعد از این که شکلات‌ها کاملاً خودشان را گرفتند قالب‌ها را از داخل یخچال بیرون بیاورید، سپس شکلات‌ها را به آرامی از داخل قالب‌ها جدا کنید و در ظرف دیگری بچینید. شکلات‌ها در این مرحله آماده هستند و می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

مرحله 11

به دلخواه و با سلیقه خودتان می‌توانید شکلات‌ها را تزئین کنید. مثلاً اگر از شکلات تخته‌ای سفید استفاده کرده‌اید روی آن را با مقداری شکلات ذوب شده کاکائویی تزئین کنید و اگر از شکلات تخته‌ای کاکائویی استفاده کردید آن را با شکلات سفید تزئین کنید. در آخر تعدادی شکلات ژله‌ای را در ظرف مناسب بچینید و همراه با چای برای پذیرایی سرو کنید.