۲۶ روز پیش

نکات و دستور پخت هویج پلو با گوشت قلقلی مخصوص با طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت هویج پلو با گوشت قلقلی مخصوص با طعمی بی نظیر

هویج پلو یکی از غذاهای بسیار محبوب و لذیذ ایرانی است که طرفداران زیادی دارد. این غذای خوشمزه را می توان به دو شکل شیرین و یا ملس طبخ کرد که هر دو حالت طعم بسیار دل چسبی دارند. تزئین پلو با قطعات بزرگ هویج نارنجی رنگ در کنار گوشت قلقلی های کوچک و خوش عطر، منظره بسیار اشتها برانگیزی را به وجود می آورد. این غذای رنگارنگ و جذاب، گزینه مناسبی برای آن دسته از افرادی است که طرفدار پلوهای مخلوط و متنوع هستند. در این مقاله، آموزش مرحله به مرحله روش تهیه هویج پلو با گوشت قلقلی ارائه خواهد شد تا خوانندگان بتوانند این غذای لذیذ را به راحتی در منزل طبخ نمایند.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
هویج نگینی نیم پز۱ لیوان
برنج۳ و نیم پیمانه
پیاز۲ عدد
فلفل دلمه ای نگینییک چهارم لیوان
گوشت چرخ کرده۲۰۰ گرم
نمکبه میزان لازم
فلفلبه میزان لازم
آرد۱ قاشق غذا خوری
زردچوبهبه میزان لازم
تخم مرغ۱ عدد
روغنبه میزان لازم

هویج پلو با گوشت قلقلی مخصوص با طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه هویج پلوی مجلسی و خوشمزه، ابتدا در یک ظرف مناسب، گوشت چرخ کرده را با پیاز رنده شده و آب گرفته مخلوط می کنیم. سپس به این مخلوط، تخم مرغ و آرد اضافه می کنیم.

مرحله 2

در صورت تمایل، می توانید کمی نمک، فلفل و زردچوبه به گوشت اضافه کنید تا طعم دار شود. اگر مخلوط گوشت زیادی شل است، آرد بیشتری اضافه کنید. قلقلی های کوچکی از گوشت بردارید و داخل دست شکل دهید.

مرحله 3

در روغن کم و حرارت ملایم، قلقلی ها را سرخ کنید تا همه طرف آن تغییر رنگ داده و پخته شود. پیاز را شسته و نگینی خرد کنید. در یک تابه تمیز، پیاز را در کمی روغن تفت دهید تا کمی شفاف شده و رنگ آن عوض شود.

مرحله 4

سپس کمی زردچوبه اضافه کرده و هم بزنید. حالا می توانید هویج نیم پز نگینی را به پیاز اضافه کنید. تفت دادن هویج بسیار مهم است و تأثیر زیادی بر طعم هویج پلو می گذارد. در صورت تمایل، می توانید هویج را بخارپز کنید.

مرحله 5

می توانید به هویج کمی نمک نیز اضافه کنید. در نهایت، فلفل دلمه ای نگینی خرد شده را اضافه می کنیم. فلفل دلمه با حرارت کم خیلی سریع نرم می شود. برنج ایرانی را از چند ساعت قبل در آب و کمی نمک بخیسانید.

مرحله 6

سپس برنج را پخته و کمی زنده تر و سفت تر آبکش کنید. حالا کف قابلمه ای که می خواهید هویج پلو را در آن بار بگذارید، کمی روغن بریزید. می توانید ته دیک نان لواش یا حتی برنج ساده داشته باشید.

مرحله 7

ابتدا یک لایه نازک برنج در ته ظرف بریزید. برنج و هویج ها را با هم مخلوط کرده و در قابلمه بریزید. بعد از اینکه برنج دم کشید، آن را بر روی یک دیس برگردانده و دورش را با قلقلی ها تزئین کنید.

مرحله 8

در صورت تمایل، می توانید با کمی برنج زعفرانی نیز روی هویج پلو را تزئین کنید. همچنین، هنگام کشیدن پلو در دیس، کمی دارچین بر روی آن بپاشید تا عطر و طعم بسیار خوبی به این غذای خوشمزه بدهد.