۲۷ روز پیش

نکات و دستور پخت اسلایس شکلاتی سیب و گلابی با طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت اسلایس شکلاتی سیب و گلابی با طعمی بی نظیر

اسلایس شکلاتی سیب و گلابی یکی از انواع کیک‌های پرطرفدار و بین‌المللی است که با ترکیب طعم‌های متنوع و رسپی‌های خاص خود پخته می‌شود. این کیک خوشمزه و جذاب، دارای طرفداران بسیاری در سراسر جهان است. برای آشنایی کامل با نحوه تهیه اسلایس شکلاتی سیب و گلابی و مشاهده آموزش مرحله‌به‌مرحله آن، لطفاً به ادامه مطلب در وبلاگ کدبانو مراجعه فرمایید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
آرد۱ پیمانه
شکر۱۲۰ گرم
تخم مرغ۳ عدد
کره۵۰ گرم
پودر کاکائو۴۰ گرم
بکینگ پودر½ قاشق چایخوری
وانیل½ قاشق چایخوری
نمک۱ پینچ
گلابی۲ عدد
سیب۲ عدد
مخلوط شکر و پودر دارچین۱ قاشق سوپخوری

اسلایس شکلاتی سیب و گلابی با طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه اسلایس شکلاتی سیب و گلابی خوشمزه، ابتدا کره را به روش بن ماری روی حرارت غیر مستقیم بخار کتری ذوب کرده و کنار می گذاریم تا کاملا خنک شود. سپس فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم.

مرحله 2

پس از گرم شدن کامل فر، قالب مورد نظر را با مقداری روغن مایع چرب کرده و با کاغذ روغنی می پوشانیم. سپس آرد را به همراه بکینگ پودر، پودر کاکائو و نمک درون الک ریخته و ۳ مرتبه الک می کنیم.

مرحله 3

در ادامه، پوست گلابی و سیب را جدا کرده و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. سپس سیب و گلابی را به همراه مخلوط شکر و دارچین درون یک کاسه مناسب ریخته و مخلوط می کنیم.

مرحله 4

سپس تخم مرغ ها را به همراه شکر و وانیل درون یک کاسه مناسب ریخته و با دور تند همزن برقی به مدت ۵ تا ۷ دقیقه هم می زنیم تا مخلوط تخم مرغ کرم رنگ و کش دار شود. سپس کره ذوب شده را به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله 5

پس از اضافه کردن کره، با دور کند همزن برقی در حد مخلوط شدن هم می زنیم، سپس مواد خشک را طی ۳ مرحله به کاسه اضافه کرده و با لیسک به صورت دورانی به یک سمت هم می زنیم تا بافت مایه کیک یکدست شود.

مرحله 6

در ادامه، مایه کیک را درون قالب ریخته و روی آن را با پالت کاملا صاف می کنیم. سپس میوه های خرد شده را به صورت پخش روی مایه کیک می ریزیم و قالب را طبقه وسط فر قرار داده تا کیک به مدت ۳۰ دقیقه بپزد.

مرحله 7

پس از پخت کیک، یک خلال دندان یا سیخ چوبی در مرکز آن فرو برده و خارج می کنیم. در صورتی که مایه کیک به آن نچسبیده بود، کیک کاملا پخته است. سپس قالب را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم کیک کاملا خنک شود.

مرحله 8

زمانی که کیک به طور کامل خنک شد، آن را با چاقوی تیز به فرم و اندازه های دلخواه برش زده و درون ظرف مورد نظر می چینیم. در نهایت اسلایس های شکلاتی را به همراه چای تازه دم یا قهوه سرو می کنیم.