۲۷ روز پیش

نکات و دستور پخت کوکو سبزی رژیمی، غذای خوشمزه با کالری کم!

نکات و دستور پخت کوکو سبزی رژیمی، غذای خوشمزه با کالری کم!

کوکو سبزی رژیمی یکی از انواع غذاهای خوشمزه و لذیذ رژیمی است که با سادگی و راحتی قابل تهیه می‌باشد. این غذای سالم و مقوی می‌تواند به عنوان پیش‌غذا یا میان‌وعده مناسبی برای پذیرایی از مهمان‌ها مورد استفاده قرار گیرد. با پیروی از مراحل آموزش داده شده در ادامه، خوانندگان می‌توانند با نحوه تهیه کوکو سبزی رژیمی به طور کامل و مفصل آشنا شوند. این غذای خوشمزه و مغذی علاوه بر طعم لذیذ، دارای ارزش غذایی بالایی نیز می‌باشد و می‌تواند به عنوان یک گزینه سالم و مفید در رژیم غذایی افراد قرار گیرد.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
سبزی کوکو تازه۳۰۰ گرم
تخم مرغ۳ عدد
نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم
زردچوبهبه مقدار لازم
گردو خرد شده۶ تا ۷ عدد
زرشکنصف فنجان

کوکو سبزی رژیمی، غذای خوشمزه با کالری کم!

مرحله 1

ابتدا مقداری از سبزی‌های مخصوص کوکو که شامل گشنیز، جعفری، ترخون، ریحان، پیازچه و شوید است را پاک کنید. با توجه به ذائقه و سلیقه افراد مختلف، می‌توان برخی از این سبزی‌ها را استفاده نکرد یا نوع این سبزی‌ها را تغییر داد.

مرحله 2

بعد از این که سبزی‌ها را پاک کردید، آن‌ها را تمیز بشورید و داخل یک سبد بریزید. سپس بگذارید تا آب اضافی آن‌ها برود. وقتی سبزی‌ها خوب خشک شدند، آن‌ها را با یک چاقوی تیز ریز خورد کنید تا عطر و طعم همه آن‌ها با هم کاملا مخلوط شود.

مرحله 3

سپس سبزی خرد شده را داخل یک ظرف بریزید. بعد مقداری مغز گردو را داخل هاون بریزید و خرد کنید. مغز گردوها لازم نیست که خیلی پودر شود و روغن آن‌ها خارج شود. فقط به اندازه‌ای خرد شوند که طعم آن‌ها زیر دندان احساس شود.

مرحله 4

بعد از آن مغز گردوهای خرد شده را به سبزی‌ها اضافه کنید و هم بزنید تا کاملاً با هم مخلوط شوند. در ادامه تخم مرغ‌ها را روی مواد بریزید و با قاشق هم بزنید تا از حالت لختگی خارج شوند. ترکیب تخم مرغ‌ها با سبزی‌ها باید یکدست شود.

مرحله 5

سپس مقداری نمک، زردچوبه و فلفل سیاه به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا رنگ زردچوبه در مخلوط باز شود. طوری که عطر و طعم ادویه‌ها به خورد مواد برود. بعد از آن با سلیقه خودتان مقداری زرشک را هم به مواد اضافه کنید و با هم ترکیب کنید.

مرحله 6

وقتی همه مواد کاملاً با هم مخلوط و یکدست شدند، مایه کوکو سبزی را داخل قالب مورد نظر بریزید. چون این غذا به شکل رژیمی پخته می‌شود، کوکو سبزی را با روغن سرخ نکنید و آن را بعد از این که در قالب بدون روغن ریختید، در سرخ کن قرار دهید.

مرحله 7

سپس دمای سرخ کن را روی ۱۸۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید و اجازه دهید تا کوکو سبزی در آن به مدت ۳۰ دقیقه خوب بپزد و آماده شود. در اواسط پخت دمای سرخ کن را پایین بیاورید تا کوکو سبزی کاملاً مغز پخت و طلایی رنگ شود.

مرحله 8

بعد از این زمان قالب را از سرخ کن بیرون بیاورید و کوکو سبزی را به راحتی از داخل آن خارج کنید. سپس در ظرف دیگری قرار دهید. حالا با سلیقه خودتان روی کوکو سبزی را با چند برگ ریحان تازه و مقداری مغز گردوی خرد شده تزیین کنید.

مرحله 9

سپس در اطراف ظرف مقداری زیتون پرورده، سبزی خوردن، چند برش حلقه‌ای خیارشور و مقداری گوجه‌ که به شکل حلقه‌ای برش داده شده است قرار دهید. بعد کوکو سبزی رژیمی را همراه با نان تازه به عنوان یک میان وعده مناسب سرو کنید.