۲۷ روز پیش

نکات و دستور پخت کوکوی گوشت به روش سنتی و با طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت کوکوی گوشت به روش سنتی و با طعمی بی نظیر

کوکوی گوشت به عنوان یکی از انواع کوکوهای سنتی و پرطرفدار در آشپزی ایرانی شناخته می‌شود. این غذای خوشمزه و لذیذ با ترکیب مواد اولیه مختلف و طرح‌های متنوع تهیه می‌گردد. در این راستا، آموزش جامع و گام‌به‌گام طرز تهیه کوکوی گوشت در وبلاگ کدبانو به طور کامل ارائه شده است. مخاطبان محترم می‌توانند با مراجعه به این منبع معتبر، اطلاعات کاملی درباره طبخ این غذای خوش‌طعم و اصیل ایرانی به دست آورند.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
گوشت چرخ کرده۲۰۰ گرم
تخم مرغ۵ عدد
پیاز۱ عدد کوچک
قارچ۵ عدد
فلفل دلمه ای۱ قاشق غذاخوری
ذرت (اختیاری)۲ قاشق غذاخوری
سبزیجات معطر (اختیاری)۲ قاشق غذاخوری
حریره سیر یا پودر سیربه مقدار کافی
تخم گشنیز و ادویه کاریبه مقدار کافی
نمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار کافی

کوکوی گوشت به روش سنتی و با طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه کوکوی گوشت خوشمزه و سئو-دوستانه، ابتدا فلفل دلمه ای و قارچ را شسته و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. سپس پیاز را با دندانه های ریز رنده کرده و به همراه گوشت چرخ کرده، فلفل دلمه ای و قارچ در یک کاسه مناسب مخلوط می کنیم.

مرحله 2

در ادامه، فلفل دلمه ای، قارچ، ذرت و تخم مرغ ها را به کاسه اضافه می کنیم. سپس سبزیجات معطر (تره، جعفری و ساقه پیازچه) را شسته و به صورت ریز خرد کرده، به کاسه اضافه و مخلوط می کنیم.

مرحله 3

در این مرحله، مقداری نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پودر سیر، تخم گشنیز و ادویه کاری را به کاسه اضافه کرده و به خوبی ورز می دهیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. سپس یک تابه مناسب را روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله 4

در ادامه، مقداری روغن مایع درون تابه ریخته و مایه کوکو را یکجا درون تابه می ریزیم. درب تابه را بسته و اجازه می دهیم به مدت ۱۵ دقیقه سرخ شده و فرم خورد را حفظ کند. سپس کوکو را به اندازه های دلخواه برش می زنیم.

مرحله 5

در نهایت، کوکو را برگردانده و اجازه می دهیم طرف دیگر آن کاملا سرخ شود. زمانی که کوکو کاملا سرخ شد، تابه را از روی حرارت برداشته و به همراه پیاز، سماق، گوجه فرنگی و نان سنگک سرو می کنیم. نوش جان