۲۸ روز پیش

نکات و دستور پخت سیب زمینی پنیری مجلسی با طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت سیب زمینی پنیری مجلسی با طعمی بی نظیر

سیب‌زمینی پنیری یکی از میان‌وعده‌های لذیذ و پرطرفداری است که به سهولت و در زمان کوتاهی قابل تهیه می‌باشد. این فست‌فود خوش‌طعم، از محبوبیت فراوانی برخوردار است و به روش‌های متنوع و با مواد اولیه متفاوتی آماده می‌شود. این غذای خوشمزه، برای پذیرایی نیز بسیار مناسب و شیک به نظر می‌رسد. در ادامه، با راهنمای مرحله‌به‌مرحله آموزش تهیه سیب‌زمینی پنیری در وبلاگ آموزشی کدبانو آشنا خواهید شد.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
سیب زمینی متوسط۳ عدد
قارچیک بسته کوچک
ژامبونبه مقدار دلخواه
پنیر پیتزایک بسته کوچک
نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم
پاپریکا و آویشنبه مقدار لازم
پودر سیربه مقدار لازم
تخم گیشنیزبه مقدار لازم

سیب زمینی پنیری مجلسی با طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه سیب زمینی پنیری پوست سیب زمینی‌ها را بگیرید و آن‌ها را خلالی خرد کنید. سپس آن‌ها را تمیز بشویید و در سبد قرار دهید تا آب اضافی خارج شود. در یک تابه روغن داغ کرده و سیب زمینی‌ها را به خوبی سرخ کنید.

مرحله 2

قارچ‌ها را تمیز کرده و خوب بشویید. هنگامی که خشک شدند، آن‌ها را حلقه‌ای خرد کنید. ژامبون گوشت یا مرغ را به شکل مکعبی و در اندازه‌های کوچک خرد کنید.

مرحله 3

در یک ظرف نسوز، سیب زمینی‌های سرخ شده، قارچ‌ها و ژامبون‌ها را بریزید و کمی پنیر پیتزا اضافه کنید. سپس نمک، فلفل سیاه، پاپریکا، آویشن، پودر سیر و تخم گیشنیز را به آن اضافه کنید.

مرحله 4

همه مواد را با هم مخلوط کنید تا عطر ادویه‌ها آزاد شود و طعم و مزه همه مواد ترکیب شود. سپس به مقدار دلخواه پنیر پیتزا روی آن بریزید و پخش کنید.

مرحله 5

می‌توانید برای تزئین، ذرت آب پز شده یا فلفل دلمه‌ای خرد شده را روی پنیر بریزید. ظرف را در فر گرم شده قرار دهید و به مدت تقریبا ۱۰ دقیقه بپزید تا پنیر ذوب و طلایی رنگ شود.

مرحله 6

سیب زمینی پنیری را در اندازه‌های دلخواه برش بزنید و در ظرف مناسب بچینید. آن را با سس کچاب، مایونز یا هر سس دلخواه دیگری تزئین کنید و به عنوان یک پیش‌غذای خوشمزه یا میان‌وعده مقوی سرو کنید.