۲۸ روز پیش

نکات و دستور پخت دسر گلاسه موز به روش مجلسی و با طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت دسر گلاسه موز به روش مجلسی و با طعمی بی نظیر

دسر گلاسه موز یکی از انواع دسرهای خوشمزه و محبوب در سطح بین المللی است. این دسر با استفاده از رسپی های متنوع و متفاوتی تهیه می‌شود. در ادامه، خواننده گرامی می‌تواند با مراجعه به وبلاگ کدبانو، آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه این دسر لذیذ را مشاهده نماید. این آموزش جامع و تفصیلی، راهنمای مناسبی برای هرگونه سوال و ابهام در خصوص طرز تهیه دسر گلاسه موز خواهد بود.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
سفیده تخم مرغ۶ عدد
خامه صبحانه۲ لیوان
شکر۲ لیوان
موز۴ عدد
وانیلنوک قاشق چایخوری

دسر گلاسه موز به روش مجلسی و با طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه دسر گلاسه موز لذیذ، ابتدا سفیده تخم مرغ را در یک کاسه مناسب ریخته و با همزن برقی به مدت دو دقیقه با سرعت بالا هم می زنیم تا کف کند. سپس شکر را به کاسه اضافه کرده و به هم زدن ادامه می دهیم تا سفیده تخم مرغ فرم گرفته و ابری شود.

مرحله 2

در مرحله بعد، خامه صبحانه و وانیل را در یک کاسه جداگانه ریخته و با همزن برقی به مدت ۱۰ دقیقه با سرعت بالا هم می زنیم تا خامه فرم بگیرد. سپس خامه را به کاسه حاوی سفیده تخم مرغ اضافه کرده و به آرامی با لیسک مخلوط می کنیم تا یکدست شوند و پف آن نخوابد.

مرحله 3

موز را نیز به صورت نگینی ریز خرد کرده و به مخلوط اضافه می کنیم. دسر را کمی هم می زنیم و به مدت ۲۴ ساعت درون فریزر قرار می دهیم تا کاملا سفت شود. در نهایت، دسر گلاسه را با پودر پسته، گردو و اسلایس های توت فرنگی تزیین می کنیم. نوش جان!