۲۸ روز پیش

نکات و دستور پخت چیپس خلالی به روش بازاری و طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت چیپس خلالی به روش بازاری و طعمی بی نظیر

چیپس خلالی به عنوان یکی از خوشمزه‌ترین و محبوب‌ترین میان‌وعده‌های غذایی شناخته می‌شود. این فرآورده‌ی خوراکی، نه تنها برای کودکان مورد توجه قرار گرفته، بلکه همچنین به‌عنوان همراه مناسب با انواع غذاها نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. ویژگی‌های منحصربه‌فرد چیپس خلالی از جمله طعم لذیذ، تهیه‌ی ساده و سریع آن، موجب شده‌است تا این میان‌وعده‌ی خوشمزه، محبوبیت روزافزونی در بین مصرف‌کنندگان پیدا کند. در ادامه، وبلاگ آموزشی کدبانو به‌طور مفصل و گام به گام، نحوه‌ی تهیه‌ی چیپس خلالی را برای شما شرح خواهد داد.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
سیب زمینی۱ کیلو
نمکبه مقدار لازم
روغن مایعبه مقدار لازم

چیپس خلالی به روش بازاری و طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه چیپس خلالی خوشمزه، ابتدا سیب‌زمینی‌ها را پوست بگیرید و با استفاده از رنده خلالی، آن‌ها را به شکل خلالی ریز خرد کنید. برای این کار می‌توانید از چاقوی تیز استفاده کنید و ابتدا سیب زمینی‌ها را به صورت حلقه ای برش بزنید و سپس روی یک سطح صاف به شکل خلالی نازک هم اندازه خرد کنید.

مرحله 2

بعد سیب‌ زمینی‌ها را بشورید، مراقب باشید که خلال‌های سیب زمینی خرد نشوند. سپس در یک قابلمه مناسب مقداری آب بریزید، طوری که وقتی خلال‌ها در آن ریختید، آب روی آن‌ها را بگیرد و روی حرارت متوسط قرار دهید تا به جوش آید.

مرحله 3

وقتی که آب شروع به جوشیدن کرد سیب زمینی‌ها را در آن بریزید و به مدت ۲ تا ۳ دقیقه اجازه دهید تا سیب زمینی‌ها نرم شوند و کمی پخته شوند. در این فاصله یک بار به آرامی سیب زمینی‌ها را هم بزنید، اما دقت کنید خیلی هم نزنید چون سیب‌زمینی‌ها خرد می‌شوند.

مرحله 4

بعد یکی از خلال‌های سیب زمینی‌ را بردارید و تست کنید. اگر کمی نرم شده کافیست، مراقب باشید زیاد له نشوند. سپس آن‌ها را از روی حرارت بردارید و در آبکش بریزید و بلافاصله سیب زمینی‌ها را در یک ظرف دیگر که پر از آب یخ است بریزید.

مرحله 5

در این مرحله ۲ تا ۳ دقیقه اجازه دهید تا سیب زمینی‌ها در آب یخ بمانند و خودشان را بگیرند و کمی سفت شوند. بعد آن‌ها را آبکشی کرده و روی یک پارچه نخی و تمیز بریزید تا آب اضافی آن‌‌ها کشیده شود و خلال‌های سیب زمینی خشک شوند.

مرحله 6

سپس در یک تابه مقداری روغن بریزید. روغن بهتر است به اندازه‌ای باشد که خلال‌های سیب زمینی کامل در آن غوطه‌ور شوند، در این صورت زودتر سرخ می‌شوند. اما با روغن کم و در یک تابه نچسب و روی حرارت ملایم هم می‌توانید سرخ کنید.

مرحله 7

تابه را روی حرارت متوسط قرار دهید تا روغن داغ شود. کمی نمک هم به روغن اضافه کنید و بعد سیب زمینی‌‌ها را در آن بریزید و اجازه دهید تا سرخ شوند. باید هر چند دقیقه یک بار سیب زمینی‌ها را هم بزنید تا جا به جا شوند و یکدست سرخ شوند.

مرحله 8

بعد از آن که همه سیب زمینی‌ها سرخ و طلایی رنگ شدند، در یک ظرف چند دستمال کاغذی قرار دهید. سپس خلال‌های سیب زمینی را از تابه در بیاورید و روی دستمال کاغذی بریزید تا روغن اضافی آن‌ها جذب شود. حالا چیپس خلالی‌ها آماده شده‌اند.

مرحله 9

سپس چیپس خلالی را در کنار غذاهایی مانند مرغ سوخاری، خورشت قیمه و کتلت استفاده کنید و یا در ظرف مناسب بریزید و روی آن کمی پودر آویشن بپاشید و همراه با سس کچاب یا سس هزار جزیره به عنوان یک میان وعده خوش طعم سرو کنید.