۲۹ روز پیش

نکات و دستور پخت کمپوت گوجه سبز، یک دسر جذاب و جدید!

نکات و دستور پخت کمپوت گوجه سبز، یک دسر جذاب و جدید!

کمپوت گوجه سبز یکی از انواع کمپوت‌های بسیار خوشمزه و لذیذ است که طعمی فوق‌العاده و شیرین دارد. این محصول آماده‌سازی و تهیه‌ی آن بسیار ساده و آسان است، به همین دلیل طرفداران زیادی در میان افراد مختلف دارد. کمپوت گوجه سبز را می‌توان به عنوان میان‌وعده‌ای دلچسب و همچنین به عنوان دسری مناسب برای پذیرایی مورد استفاده قرار داد. در ادامه با راهنمای مرحله‌به‌مرحله‌ی تهیه این کمپوت خوشمزه در وبلاگ آموزشی کدبانو آشنا خواهید شد.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
گوجه سبز۱ کیلو
آب۱ لیوان
شکر۲۰۰ تا ۳۰۰ گرم
نمک۴/۱ قاشق چای خوری

کمپوت گوجه سبز، یک دسر جذاب و جدید!

مرحله 1

ابتدا آلو سبزها را تمیز بشویید و کنار بگذارید. شما می‌توانید با توجه به ذائقه خود از آلو سبزهای ترش، شیرین یا ملس برای درست کردن کمپوت استفاده کنید، اما بهتر است که از آلو سبزهای با طعم شیرین و آبدار استفاده کنید.

مرحله 2

سپس آلو سبزها را داخل یک ظرف بریزید، مقداری آب به آن‌ها اضافه کنید، کمی هم شکر روی آن‌ها بریزید و با هم مخلوط کنید. همچنین کمی نمک به آلو سبزهای داخل ظرف اضافه کنید که این کار طعم فوق‌العاده‌ای به کمپوت گوجه سبز می‌دهد.

مرحله 3

با توجه به میزان ترش بودن آلو سبزها، می‌توانید مقدار شکر را تغییر دهید تا به طعم دلخواه خود برسید. سپس قابلمه را روی حرارت متوسط قرار دهید و اجازه دهید تا آب شروع به جوشیدن کند.

مرحله 4

وقتی آب شروع به جوشیدن کرد، کف روی سطح آب را با قاشق بردارید و دور بریزید تا کمپوت گوجه سبز خوش‌طعم‌تر و خوش‌رنگ‌تر شود و بافت آن یکدست و شفاف‌تر شود.

مرحله 5

سپس اجازه دهید تا آلو سبزها در آب جوش به مدت 5 تا 6 دقیقه بجوشند تا بافت آن‌ها نرم شود. در این مرحله، عطر و طعم گوجه سبزها در آب پخش می‌شود. بعد از این مدت، ظرف را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا در دمای محیط کم‌کم خنک شود.

مرحله 6

وقتی گوجه سبزها کاملاً خنک شدند، آن‌ها را داخل ظرف شیشه‌ای که از قبل تمیز شسته و خشک کرده‌اید، بریزید، در ظرف را محکم ببندید و سپس ظرف را در یخچال قرار دهید. این کمپوت را می‌توانید به مدت یک هفته در یخچال نگهداری کنید.

مرحله 7

این کمپوت را می‌توانید با هر نوع آلو با بافت سفت دیگر هم درست کنید. هنگام استفاده، کمپوت گوجه سبز را داخل ظرف مناسب بریزید و به عنوان یک میان‌وعده خوش‌طعم و دلچسب یا یک دسر شیک و مناسب همراه با انواع دورچین و مخلفات سرو کنید.