۲۹ روز پیش

نکات و دستور پخت کوکو جو به روش رژیمی و با طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت کوکو جو به روش رژیمی و با طعمی بی نظیر

کوکو جو یکی از انواع مشهور و پرطرفدار غذاهای سنتی در سطح بین المللی می‌باشد که نسبت به سایر انواع کوکو، میزان کالری کمتری دارد. این غذای خوشمزه و مقوی از ترکیبات ساده و در دسترس تهیه می‌شود و از این رو، یکی از انتخاب‌های محبوب برای افراد با رژیم‌های غذایی خاص نیز به‌شمار می‌رود. برای آشنایی با نحوه تهیه کامل و مرحله‌به‌مرحله کوکو جو، به ادامه مطلب در وبلاگ کدبانو مراجعه نمایید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
سیب زمینی۲ عدد بزرگ
جو پرک۱۰۰ گرم
شیر¾ لیوان
پیاز۱ عدد بزرگ
سیر۲ حبه
شوید خشک۱ قاشق غذاخوری
تخم مرغ۲ تا ۳ عدد
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

کوکو جو به روش رژیمی و با طعمی بی نظیر

مرحله 1

در این مقاله، ما به شما نحوه تهیه کوکوی جو خوشمزه و مغذی را آموزش خواهیم داد. این دستور پخت سرشار از مواد مغذی و طعم های لذیذ است که می تواند به عنوان یک وعده غذایی سالم و مقوی مورد استفاده قرار گیرد.

مرحله 2

ابتدا، جوپرک و شیر را در یک کاسه مخلوط کرده و به مدت 30 دقیقه کنار می گذاریم تا جو به خوبی خیس بخورد. سپس، سیب زمینی ها را همراه با چند لیوان آب در یک قابلمه مناسب می ریزیم و اجازه می دهیم تا به طور کامل بپزند. پس از پخت کامل، سیب زمینی ها را پوست گرفته و با رنده ریز رنده می کنیم و در یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله 3

در مرحله بعد، پیاز و سیر را با رنده ریز رنده کرده و پس از گرفتن آب اضافی شان به کاسه اضافه می کنیم. سپس، جو خیس خورده را همراه با شوید خشک، نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله 4

در ادامه، تخم مرغ ها را به کاسه اضافه کرده و مواد را به خوبی ترکیب می کنیم تا بافت یکدست شود. اگر مایه کوکو شل بود، مقداری آرد سوخاری اضافه کرده و به خورد مایه کوکو می دهیم تا منسجم شود.

مرحله 5

حال، کاسه را با سلفون پوشانده و به مدت 30 دقیقه در یخچال قرار می دهیم. پس از این زمان، یک تابه مناسب را روی حرارت قرار داده و مقداری روغن به آن اضافه می کنیم. سپس، با قاشق از مایه کوکو برداشته و در روغن می اندازیم و لبه ها و روی آن را با پشت قاشق صاف می کنیم. پس از سرخ شدن یک طرف، آن را برمی گردانیم تا طرف دیگر نیز به طور کامل سرخ شود.

مرحله 6

تمام مایه کوکو را به همین صورت سرخ می کنیم و سپس کوکوهای سرخ شده را روی دستمال حوله ای قرار می دهیم تا روغن اضافی شان گرفته شود. در نهایت، کوکوها را در ظرف مورد نظر چیده و همراه با نان سرو می کنیم.