۳۰ روز پیش

نکات و دستور پخت فرنی زعفرانی به روش نذری و با طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت فرنی زعفرانی به روش نذری و با طعمی بی نظیر

فرنی در واقع نوعی پودینگ آبکی و خوشمزه است که از شبه قاره هند به کشورهای دیگر از جمله ایران وارد شده است. این خوراکی شیرین را می توان همچون هلیم و در کنار نان به عنوان صبحانه و شام و یا به عنوان دسر میل کرد. برخی افراد نیز فرنی را بدون شکر تهیه کرده و آن را با مربای گل، شیره انگور و عسل مصرف می کنند. فرنی را می توان با استفاده از نشاسته، آرد برنج و یا آرد معمولی تهیه نمود. برای آشنایی با مراحل کامل و دقیق طرز تهیه فرنی زعفرانی، می توانید به وبلاگ کدبانو مراجعه کنید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
آرد برنج۳ قاشق غذا خوری
شیر۳ لیوان
شکر۵ قاشق غذا خوری
گلاب۳/۱ پیمانه
زعفران دم کرده۳ قاشق غذا خوری
خامه صبحانه۲ قاشق پر

فرنی زعفرانی به روش نذری و با طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه فرنی خوشمزه و مخصوص با طعم زعفرانی، در یک ظرف بزرگ آرد برنج را با شیر سرد به خوبی مخلوط کنید. بهتر است از همزن دستی کمک بگیرید تا آرد کاملاً در شیر حل شده و گلوله نباشد.

مرحله 2

مخلوط آرد و شیر را بر روی حرارت قرار دهید و اجازه دهید تا کمی گرم شود. در این هنگام، آن را کمی هم بزنید تا ته نگیرد. سپس، شکر را به آرامی اضافه کرده و دوباره مواد را هم بزنید تا شکر گلوله نشود.

مرحله 3

اجازه دهید تا شیر و شکر بجوشد. آرد برنج باعث می شود تا کم کم شیر قوام بیاید و کمی سفت شود. برای گرفتن نتیجه بهتر، می توانید قابلمه را بر روی شعله پخش کن قرار دهید.

مرحله 4

بعد از حل شدن شکر، زعفران و گلاب را به شیر اضافه کرده و دوباره مخلوط کنید تا مواد کاملاً یک دست باشد. چند دقیقه ای اجازه دهید تا شیر به غلظت دلخواه برسد. توجه داشته باشید که فرنی بعد از سرد شدن غلیظ تر می شود.

مرحله 5

اگر می خواهید فرنی را به شکل سرد و به عنوان دسر سرو کنید، نباید فرنی روی حرارت خیلی سفت شود. بعد از اینکه فرنی به غلظت دلخواه رسید، خامه را اضافه کرده و حسابی مخلوط کنید. سپس بلافاصله شعله را خاموش کنید.

مرحله 6

در این مرحله، فرنی را در ظرف مورد نظرتان ریخته و به سلیقه خود با پودر پسته، دارچین، پودر گل محمدی تزئین کنید. بعد از اینکه فرنی ها کمی خنک شد، می توانید آن را به داخل یخچال منتقل کنید.

مرحله 7

اگر می خواهید درون فرنی خلال بادام یا فندق بریزید، بهتر است از قبل آن را در کمی گلاب بخیسانید. به هیچ وجه از خلال بادام کهنه استفاده نکنید چرا که چربی اضافه آن بوی نامطبوعی دارد و طعم فرنی شما را خراب می کند.

مرحله 8

برای جلوگیری از آب انداختن فرنی پس از قرار دادن در یخچال، اجازه دهید فرنی در دمای آشپزخانه کاملاً خنک شود، سپس آن را درون یخچال قرار دهید.