۳۰ روز پیش

نکات و دستور پخت چای ماسالا به روش هندی و با طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت چای ماسالا به روش هندی و با طعمی بی نظیر

چای ماسالا یکی از انواع محبوب و گسترده نوشیدنی های بین المللی است که با ترکیب طعم های خاص و مفید ادویه های گرم و معطر تهیه می شود. این نوشیدنی گرم و دلچسب، علاوه بر طعم لذیذ، خواص درمانی و سلامت محوری نیز دارد. در ادامه، مخاطبان گرامی می توانند با مراجعه به وبلاگ کدبانو، آموزش مرحله به مرحله و کامل طرز تهیه چای ماسالا را مشاهده و از نحوه تهیه این نوشیدنی خوشمزه و مفید آگاه شوند.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
شیر۲۰۰ میلی لیتر
میخک۳ عدد
هل سبز۳ عدد
پودر رازیانه½ قاشق چایخوری
چوب دارچین۱ تکه
زنجبیل تازه۱ تکه
شکر (اختیاری)۱ قاشق چایخوری
آب۱۰۰ میلی لیتر
چای کیسه‌ای۱ عدد

چای ماسالا به روش هندی و با طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه چای ماسالا با روش خانگی، ابتدا میخک و هل را با هاون آسیاب می کنیم. سپس این مخلوط را همراه با پودر رازیانه، چوب دارچین و زنجبیل تازه در یک شیر جوش یا قابلمه مناسب می ریزیم.

مرحله 2

در ادامه، آب را به قابلمه اضافه کرده و آن را روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا جوش بیاید. زمانی که آب جوش آمد، حرارت را ملایم می کنیم تا عطر ادویه ها آزاد شود، سپس شیر را به آن اضافه می کنیم.

مرحله 3

در این مرحله، اجازه می دهیم مخلوط شیر بجوشد تا حجم آن نصف شود. پس از آن، چای کیسه ای را درون قابلمه انداخته و اجازه می دهیم چای دم بکشد.

مرحله 4

در نهایت، پس از گذشت 1 دقیقه، قابلمه را از روی حرارت برداشته و چای را از صافی رد می کنیم تا کاملا یکدست شود. سپس چای ماسالا را در فنجان های مورد نظر ریخته و همراه با شکر سرو می کنیم.