یک ماه پیش

نکات و دستور پخت تارت سیب به روش مجلسی و با طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت تارت سیب به روش مجلسی و با طعمی بی نظیر

تارت سیب یکی از انواع شیرینی های خوشمذاق و چندملیتی محسوب می‌شود که در دسته شیرینی‌های خشک قرار می‌گیرد. این شیرینی دلپذیر و بین‌المللی با ترکیب لطیف خمیر و کرم‌های خوشمزه پر شده با مغز سیب، طعمی بی‌نظیر و جذاب دارد. برای آشنایی با روش کامل و مرحله‌به‌مرحله تهیه این شیرینی خوشمزه، لطفاً به ادامه مطلب در وبلاگ کدبانو مراجعه فرمایید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
کره۱۲۵ گرم
ماست۱ استکان
روغن مایع۱ استکان
بیکینگ پودر۱۰ گرم
پودر شکر۱ قاشق چایخوری
آرد۳ لیوان
تخم مرغ۱ عدد
نشاسته۲ قاشق غذاخوری
شکر۲ قاشق غذاخوری
وانیل۵ گرم
شیر۵۰۰ میلی لیتر
سیب سبز۳ عدد

تارت سیب به روش مجلسی و با طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه تارت سیب خوشمزه و بهینه سازی شده برای موتورهای جستجو، ابتدا کره را از یخچال خارج کرده و اجازه می دهیم تا دمای آن با محیط هماهنگ شود. سپس کره را با پودر شکر در یک کاسه مخلوط کرده و با همزن برقی به خوبی هم می زنیم تا کرم رنگ و خامه ای شود. روغن مایع و ماست را به مخلوط اضافه کرده و بیکینگ پودر را نیز اضافه می کنیم.

مرحله 2

مواد را کمی مخلوط کرده و آرد الک شده را به آرامی به مخلوط اضافه می کنیم و ورز می دهیم تا خمیری نرم و لطیف به دست آید. خمیر را برای ۲۰ دقیقه در یخچال استراحت می دهیم.

مرحله 3

در این زمان، تخم مرغ را با شکر و وانیل مخلوط کرده و با همزن دستی هم می زنیم تا بافت تخم مرغ از لختگی خارج شود. سپس شیر و نشاسته ذرت را به قابلمه اضافه کرده و روی حرارت ملایم هم می زنیم تا مایه پودینگ غلیظ شود.

مرحله 4

پس از استراحت خمیر، آن را از یخچال خارج کرده و درون قالب تارت قرار می دهیم. فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد گرم می کنیم. زمانی که مایه پودینگ غلیظ شد، آن را از روی حرارت برداشته و اجازه می دهیم کمی خنک شود.

مرحله 5

سپس مایه پودینگ را به طور یکنواخت روی خمیر تارت می ریزیم. سیب ها را شسته و به صورت هلالی خرد کرده و به ترتیب از دیواره های قالب به سمت مرکز می چینیم. قالب را در طبقه میانی فر قرار داده و اجازه می دهیم تارت به خوبی پخته شده و روی آن برشته شود.

مرحله 6

در نهایت، تارت را از فر خارج کرده و به دلخواه مقداری پودر قند به عنوان تزیین روی آن الک می کنیم و سرو می کنیم. این تارت سیب خوشمزه و بهینه سازی شده برای موتورهای جستجو، لذت بخش و مغذی است.