یک ماه پیش

نکات و دستور پخت باقالی پخته به روش اصلی بازاری با طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت باقالی پخته به روش اصلی بازاری با طعمی بی نظیر

باقالی یکی از خوراکی‌های بسیار محبوب و پرطرفدار در فصول پاییز و زمستان است. این غذای خوشمزه به دلیل محبوبیت فراوانش، به طور گسترده در دکه‌های خیابانی عرضه می‌شود. در ادامه، با همراهی وبلاگ کدبانو، آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه باقالی پخته را مشاهده خواهید کرد.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
باقالی خشک۲۵۰ گرم
نعناع خشک۱ قاشق چایخوری
سرکه۴ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

باقالی پخته به روش اصلی بازاری با طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه باقالی خوشمزه و سرشار از مواد مغذی، ابتدا باقالی خشک را در یک ظرف حاوی آب قرار داده و اجازه می دهیم تا به مدت یک شب خیس بخورد. پس از گذشت این زمان، باقالی خشک را آبکشی کرده و در یک قابلمه بزرگ می ریزیم.

مرحله 2

در این مرحله، به اندازه ای آب به قابلمه اضافه می کنیم که چهار انگشت روی سطح باقالی ها را بپوشاند. سپس درب قابلمه را گذاشته و آن را روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب درون قابلمه سریعتر به جوش آید.

مرحله 3

پس از جوش آمدن آب، حرارت زیر قابلمه را کاهش داده و اجازه می دهیم باقالی ها با حرارت ملایم بپزند. برای پخت کامل باقالی ها، حدود یک تا دو ساعت زمان نیاز است که این زمان بستگی به شدت حرارت زیر قابلمه دارد.

مرحله 4

در طول پخت باقالی ها، بهتر است هر 15 دقیقه یک بار آنها را کمی زیر و رو کنیم تا به صورت یکدست بپزند. پس از اینکه پخت باقالی به پایان رسید و کاملا نرم شد، مقداری از آب درون قابلمه را دور می ریزیم.

مرحله 5

آب باقیمانده در قابلمه باید حدودا هم سطح با باقالی ها باشد. سپس، بر اساس ذائقه خود، مقداری سرکه، فلفل سیاه و نمک به قابلمه اضافه کرده و اجازه می دهیم باقالی ها به مدت 5 دقیقه دیگر روی حرارت بمانند.

مرحله 6

در نهایت، نعناع خشک را روی باقالی ها می ریزیم و اجازه می دهیم به مدت 15 دقیقه دیگر روی حرارت بماند. سپس، باقالی را در ظرف مورد نظر می کشیم و همراه با نمک، فلفل و سرکه سرو می کنیم.