یک ماه پیش

نکات و دستور پخت جوجه کباب لبنانی مخصوص با طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت جوجه کباب لبنانی مخصوص با طعمی بی نظیر

جوجه کباب لبنانی به عنوان یکی از غذاهای سنتی و محبوب در کشور لبنان شناخته می‌شود. این غذای لذیذ و آسان به تهیه با طعم‌ها و روش‌های متنوعی در این کشور پخت و سرو می‌گردد. در ادامه، با همراهی وبلاگ کدبانو می‌توانید آموزش کامل و مرحله به مرحله نحوه تهیه و طبخ این غذای خوشمزه لبنانی را مشاهده کنید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
پیاز بزرگ۱ عدد
نعنا خشک½ قاشق چایخوری
سیر۲ تا ۳ عدد
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذاخوری
سینه یا ران مرغ۱ کیلو گرم
آب لیمو ترش تازه۲ قاشق غذاخوری
ماست۴ قاشق غذاخوری
پودر پاپریکا دودی۱ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه و فلفل قرمزبه مقدار کافی

جوجه کباب لبنانی مخصوص با طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه جوجه کباب لبنانی خوشمزه، ابتدا سینه یا ران مرغ را به صورت مکعبی خرد می کنیم و کنار می گذاریم. سپس پوست پیاز را جدا کرده، آن را با دندانه های ریز رنده می کنیم. در ادامه، در یک تابه مناسب روی حرارت ملایم، روغن مایع ریخته و پیاز رنده شده را اضافه می کنیم. پیاز را تا زمانی که سبک و طلایی شود تفت می دهیم.

مرحله 2

پس از آن، پوست سیر را جدا کرده و آن را نیز با دندانه های ریز رنده می کنیم. سیر رنده شده را به تابه اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می دهیم تا عطر سیر آزاد شود. سپس رب گوجه فرنگی را به تابه اضافه کرده و به خوبی تفت می دهیم.

مرحله 3

زمانی که رب کاملا سرخ شد و رنگ باز کرد، نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز، پودر پاپریکا دودی و نعنا خشک را به آن اضافه می کنیم و پس از کمی تفت دادن، حرارت را خاموش می کنیم. سپس اجازه می دهیم سس کمی خنک شود.

مرحله 4

در این مرحله، سس جوجه کباب را درون یک کاسه مناسب ریخته و تکه های سینه یا ران مرغ را به آن اضافه می کنیم. آب لیمو ترش تازه و ماست را نیز به تکه های جوجه کباب اضافه کرده و با دست خوب ماساژ می دهیم تا گوشت مرغ مزه دار شود. سپس کاسه را با سلفون پوشانده و به مدت 24 ساعت در یخچال قرار می دهیم تا مزه ها با هم ترکیب شوند.

مرحله 5

پس از گذشت این زمان، مرغ مرینیت شده را از یخچال خارج کرده و منقل زغال را به صورت یکدست روشن می کنیم. سپس گوشت مرغ را به سیخ کشیده و سیخ های جوجه را روی حرارت زغال ها قرار می دهیم. به دلیل داشتن رب و ماست، حرارت نباید زیاد باشد تا مواد روی جوجه ها خیلی سریع نسوزند. در ادامه می توانید کره را ذوب کرده و با برس از مخلوط سس و کره روی جوجه ها بمالید.

مرحله 6

در نهایت، زمانی که جوجه ها طلایی و به طور کامل مغز پخت شدند، آن ها را از روی حرارت برداشته و درون ظرف مورد نظر می ریزیم. سپس همراه با گوجه فرنگی، فلفل کبابی، لیمو ترش تازه و پلو سرو می کنیم.