یک ماه پیش

نکات و دستور پخت کیک آجیلی به روش خانگی و با طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت کیک آجیلی به روش خانگی و با طعمی بی نظیر

کیک آجیلی یک شیرینی لذیذ و بی‌نظیر است که با ترکیب ظریف مواد اصلی آجیل، بافتی سبک و نرم را به ارمغان می‌آورد. این کیک نه تنها طعمی فوق‌العاده دارد، بلکه به‌عنوان میان‌وعده‌ای مقوی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ادامه، با همراهی وبلاگ آموزشی کدبانو، مراحل جامع و گام‌به‌گام تهیه این کیک خوشمزه را مرور خواهیم کرد تا با ترکیب مناسب مواد و فرایند پخت، بتوانید این شیرینی خانگی را به‌راحتی در خانه تهیه نمایید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
تخم مرغ۳ عدد
آرد۲ پیمانه
شیر ولرم۱ پیمانه
شکر۱ پیمانه
وانیلنصف قاشق چایخوری
بکینگ پودر۱ قاشق مرباخوری
پودر هل۱ قاشق چایخوری سرخالی
روغن مایع¾ پیمانه
شکلات تلخ۵۰ گرم
خامه صبحانه۵۰ گرم
عسل۱ قاشق غذاخوری
مغز آجیل های دلخواهبه مقدار کافی

کیک آجیلی به روش خانگی و با طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه کیک آجیلی مجلسی، ابتدا تخم‌مرغ‌ها را در یک ظرف بریزید و هم بزنید تا حجم آن زیاد شود و پف کند. سپس شکر را به آن اضافه کنید و با دور تند همزن تقریبا ۱۰ دقیقه بهم بزنید.

مرحله 2

وقتی مخلوط کرم رنگ و کشدار شد، وانیل را اضافه کنید و هم بزنید تا عطر آن آزاد شود و در مواد پخش شود. سپس پودر هل را بریزید و هم بزنید تا کاملا با همه مواد ترکیب شود.

مرحله 3

بعد از آن، روغن مایع را اضافه کنید و ۱ تا ۲ دقیقه هم بزنید تا روغن کاملا با مواد مخلوط شود. سپس شیر ولرم را روی مواد بریزید و دوباره هم بزنید تا با مواد خوب ترکیب شود.

مرحله 4

سپس در ظرفی دیگر، آرد را الک کنید تا سبک شود و سپس بکینگ پودر را به آن اضافه کنید و ترکیب کنید و دوباره الک کنید تا بافت آرد یکدست و صاف شود.

مرحله 5

بعد آرد را کم‌کم و در چند مرحله روی مخلوط مواد الک کنید و با لیسک به شکل دورانی و در یک جهت هم بزنید تا کاملا با هم ترکیب شوند و بافت مخلوط خمیر صاف و یکدست شود.

مرحله 6

سپس کف قالب مورد نظر را با روغن مایع یا کره چرب کنید و یک لایه آرد روی آن بپاشید و سپس مخلوط خمیر را در قالب بریزید و به آرامی روی سطح بکوبید تا هوای داخل آن خارج شود.

مرحله 7

بعد قالب را در فر که از ده دقیقه قبل گرم شده‌ است قرار دهید و دمای آن‌ را روی ۱۸۰ درجه تنظیم کنید و به مدت ۳۵ تا ۴۰ دقیقه اجازه دهید تا بپزد و سطح آن طلایی شود.

مرحله 8

بعد با یک سیخ چوبی تست کنید و در کیک فرو کنید و در بیاورید اگر چیزی از مواد خمیر به آن نچسبید یعنی کیک پخته و آماده است، سپس قالب را از فر در بیاورید.

مرحله 9

در این مرحله مقداری عسل را در آب بریزید و حل کنید تا رقیق شود و بعد تا کیک هنوز گرم است عسل رقیق شده را روی سطح کیک بمالید تا کاملا به خورد کیک رود.

مرحله 10

سپس برای درست‌ کردن گاناش، شکلات را به روش بن‌ماری روی بخار کتری آب کنید و بعد خامه صبحانه را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا بافت آن یکدست شود.

مرحله 11

بعد گاناش را روی سطح کیک بریزید و با قاشق پخش کنید طوری که کاملا سطح کیک را بپوشاند بعد با سلیقه و دلخواه خودتان مغز پسته، گردو، بادام و فندق را روی سطح کیک بچینید.

مرحله 12

سپس عسل رقیق شده را با برس روی مغزها بمالید و اجازه دهید تا کیک خنک شود، بعد کیک آجیلی را در اندازه و شکل دلخواه برش بزنید و در ظرف مناسب قرار دهید و همراه با چای سرو کنید.