یک ماه پیش

نکات و دستور پخت تیرامیسو به روش ایتالیایی و با طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت تیرامیسو به روش ایتالیایی و با طعمی بی نظیر

تیرامیسو یکی از دسرهای سنتی و محبوب کشور ایتالیا به شمار می‌رود که در سراسر جهان طرفداران بسیاری دارد. این دسر خوشمزه با ترکیب مواد اولیه‌ای چون پنیر مارسکاپونه، قهوه، زرده تخم مرغ و پودر کاکائو ساخته می‌شود و به لطف طعم منحصربه‌فرد و بافت نرم و کرمی خود، یکی از محبوب‌ترین میان‌وعده‌های ایتالیایی محسوب می‌گردد. در ادامه، آموزش کامل و مرحله‌به‌مرحله روش تهیه این دسر خوشمزه را در وبلاگ کدبانو مشاهده خواهید کرد.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
خامه قنادیبه مقدار کافی
پنیر ماسکارپونه۲ بسته
پودر قند۲ قاشق غذاخوری
بیسکوییت لیدی فینگر۳ بسته
پودر نسکافه فوری۱ بسته
آب جوش۱ لیوان
پودر کاکائوبه مقدار کافی

تیرامیسو به روش ایتالیایی و با طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه تیرامیسوی خوشمزه و سئو-دوستانه، ابتدا باید خامه قنادی را در یک کاسه مناسب قرار داد و با همزن برقی به مدت 5 دقیقه با سرعت بالا هم زد تا فرم بگیرد. سپس پنیر ماسکارپونه را به خامه اضافه کرده و مجددا به مدت 10 دقیقه با همزن برقی هم زد تا بافت پنیر باز شده و خامه کاملاً فرم بگیرد.

مرحله 2

در ادامه، پودر قند را درون الک ریخته و روی مخلوط خامه و پنیر الک کرد. سپس مخلوط خامه را با همزن برقی به مدت کوتاهی هم زد تا پودر قند کاملاً مخلوط شود.

مرحله 3

یک قالب کمربندی مناسب انتخاب کرده و کف آن را با مخلوط خامه پوشاند. سپس اطراف قالب را با یک ردیف بیسکویت پوشاند.

مرحله 4

در مرحله بعد، پودر نسکافه را با آب جوش مخلوط کرده تا کاملاً یکدست شود. باقی مانده بیسکویت ها را درون این مخلوط فرو برده و سپس خارج کرده و روی خامه چید.

مرحله 5

مجددا روی بیسکویت ها را با مخلوط خامه پوشاند و بیسکویت های آغشته به نسکافه را روی آن قرار داد. این فرآیند را تا پایان مواد ادامه داد. در نهایت باقی مانده خامه را درون قیف ماسوره ای ریخت.

مرحله 6

خامه را با سر ماسوره دلخواه روی تیرامیسو پایپ کرده و پودر کاکائو را درون الک ریخته و روی خامه الک کرد. سپس تیرامیسو را به مدت 2 تا 3 ساعت در یخچال قرار داد تا استراحت کند.

مرحله 7

پس از این زمان، تیرامیسو را از یخچال خارج کرده، از قالب جدا کرده و درون ظرف دلخواه قرار داد. سپس به اندازه و فرم دلخواه برش زده و همراه با چای تازه دم سرو کرد.