یک ماه پیش

نکات و دستور پخت شیرینی ارده به روش مجلسی و با طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت شیرینی ارده به روش مجلسی و با طعمی بی نظیر

شیرینی ارده یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و مجلسی محسوب می گردد که برای پذیرایی در مراسم های ویژه و خاص بسیار مناسب و مطلوب می باشد. این شیرینی لذیذ با ترکیب مواد اولیه با کیفیت و روش تهیه مناسب، طعم و عطر دلپذیری به خود می گیرد که میهمانان را به وجد خواهد آورد. در ادامه، با همراهی وبلاگ کدبانو می توانید آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه این شیرینی خوش طعم را مشاهده نمایید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
آرد قنادی۱۰۰ گرم
آرد نخودچی۳۵ گرم
آرد برنج۱۵ گرم
پودر قند۵۰ گرم
کره یا روغن صاف قنادی۵۰ گرم
ارده۱۰۰ گرم
نمک۱ پنس
پودر هل یا زنجبیل۱ قاشق چایخوری

شیرینی ارده به روش مجلسی و با طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه شیرینی ارده خوشمزه، ابتدا روغن صاف قنادی را در یک کاسه مناسب می ریزیم. سپس پودر قند را درون کاسه الک کرده و با همزن برقی با دور تند به خوبی هم می زنیم تا مخلوط روغن سفید و پوک شود.

مرحله 2

در ادامه، ارده را به کاسه اضافه کرده و با همزن برقی با دور تند به خوبی هم می زنیم تا مواد ترکیب شوند. سپس با لیسک کاسه را دورگیری می کنیم. حالا آرد قنادی، آرد نخودچی، آرد برنج، نمک و پودر هل را درون الک می ریزیم.

مرحله 3

سپس ترکیب مواد خشک را ۳ مرتبه الک کرده و به صورت کنترل شده به کاسه اضافه می کنیم. با همزن برقی با دور تند به خوبی هم می زنیم تا خمیری نرم و لطیف که به دست نمی چسبد حاصل شود.

مرحله 4

توجه داشته باشید که آرد را کم کم به کاسه بیفزایید، زیرا ممکن است آرد کمتری مورد نیاز باشد. در صورتی که خمیر سفت شد، مقداری آب به آن بیفزایید و مجددا مخلوط کنید. سپس خمیر را درون کیسه فریزر قرار می دهیم.

مرحله 5

خمیر را به مدت ۳۰ دقیقه در دمای محیط استراحت می دهیم. سپس فر را با حرارت ۱۷۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود. پس از گذشت این زمان، خمیر را بین دو کیسه فریزر قرار می دهیم.

مرحله 6

حالا خمیر را با وردنه باز می کنیم و با کاتر دلخواه قالب می زنیم. سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم و خمیرهای قالب زده شده را درون سینی می چینیم. سپس سینی را طبقه وسط فر قرار می دهیم.

مرحله 7

شیرینی ها را به مدت ۱۵ دقیقه درون فر می گذاریم تا کاملا پخته شوند. پس از گذشت این زمان، سینی را از فر خارج کرده و بدون دست زدن به شیرینی ها اجازه می دهیم کاملا خنک شوند. سپس از سینی جدا می کنیم.

مرحله 8

در ادامه، درون حفره های شیرینی را به دلخواه با بریلو یا شکلات ذوب شده پر می کنیم. سپس شیرینی ها را درون ظرف مورد نظرمان می چینیم. در نهایت شیرینی ها را به همراه چای تازه دم سرو می کنیم.