یک ماه پیش

نکات و دستور پخت سالاد کلم تابستانی مجلسی با طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت سالاد کلم تابستانی مجلسی با طعمی بی نظیر

سالاد کلم تابستانی یکی از محبوب‌ترین و خوش‌طعم‌ترین انواع سالادها به شمار می‌آید که ویژگی‌های منحصر به فردی دارد. این سالاد غیرتکراری و پرطرفدار، علاوه بر طعم و عطر فوق‌العاده، از لحاظ آمادگی نیز بسیار آسان و سریع است؛ به گونه‌ای که می‌توان آن را به سرعت و با مواد متنوع برای پذیرایی در مهمانی‌ها و دورهمی‌های دوستانه آماده کرد. در ادامه با مطالعه مرحله به مرحله طرز تهیه این سالاد خوش‌طعم، آشنایی کامل با نحوه درست کردن آن به دست خواهید آورد.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
کلم سفید یا کلم بنفش۲ لیوان
نخود فرنگی پخته۱ لیوان
ژامبون گوشت یا مرغ۲۰۰ گرم
فلفل دلمه‌ای رنگینصف عدد
نمکنصف قاشق چایخوری
سس مایونز کم چرب۴ قاشق غذا خوری

سالاد کلم تابستانی مجلسی با طعمی بی نظیر

مرحله 1

ابتدا با توجه به ذائقه و سلیقه خودتان کلم سفید یا کلم بنفش را برش دهید و سپس به شکل ریز و نواری خرد کنید، می‌توانید ترکیبی از هر دو کلم را استفاده کنید و بعد کلم ها را تمیز بشورید و در یک سبد بریزید و بگذارید تا آب اضافی آن‌ها خارج شود.

مرحله 2

سپس مقداری نخود فرنگی را در یک ظرف بریزید و مقداری آب روی آن بگیرید و روی حرارت متوسط قرار دهید و اجازه دهید تا به مدت تقریبا ۵ دقیقه خوب بپزد و نرم شود و بعد از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا در دمای محیط سرد شود.

مرحله 3

بعد یک فلفل دلمه‌ای را که با سلیقه خودتان از هر رنگی می‌تواند باشد تمیز بشورید و نصف کنید و به شکل مکعبی و ریز خرد کنید، می‌توانید از فلفل دلمه‌ای سبز، قرمز، زرد و یا ترکیبی از دو یا سه رنگ استفاده کنید تا شکل و ظاهر سالاد زیباتر شود.

مرحله 4

سپس با توجه به ذائقه و سلیقه خودتان مقداری ژامبون گوشت یا مرغ و یا ترکیبی از هر دو را مکعبی و ریز خرد کنید و در ظرفی بریزید و کنار بگذارید، ژامبون‌های گوشت و مرغ را با سلیقه خودتان می‌توانید به شکل نوارهای نازک و ریز خرد کنید.

مرحله 5

بعد از آن در یک ظرف مناسب کلم‌، نخود فرنگی، فلفل دلمه و ژامبون‌ها را بریزید و با هم ترکیب کنید و سپس کمی نمک و مقداری سس مایونز را هم به مخلوط مواد اضافه کنید و هم بزنید تا سس کاملا با همه مواد ترکیب شود و به خورد آن‌ها برود.

مرحله 6

سپس سالاد را به مدت ۱ تا ۲ ساعت در یخچال قرار دهید تا استراحت کند و طعم و عطر همه مواد کاملا با هم مخلوط شود و به خورد هم برود، بعد از آن سالاد را از یخچال بیرون بیاورید و هم بزنید تا اگر سس ته‌نشین شده دوباره با مواد مخلوط شود.

مرحله 7

بعد از آن سالاد کلم تابستانی را در ظرف مناسب بریزید و با چند برگ نعناع و ریحان و چند برش لیمو ترش تازه تزئین کنید و به عنوان یک پیش غذای خوش طعم و ساده و متفاوت همراه با انواع غذاها و سالاد‌های دیگر برای پذیرایی و مهمانی‌ها سرو کنید.