یک ماه پیش

نکات و دستور پخت خورش بادمجان مجلسی رستورانی با طعم بی نظیر

نکات و دستور پخت خورش بادمجان مجلسی رستورانی با طعم بی نظیر

خورشت بادمجان یکی از انواع خورش های سنتی و محبوب در آشپزی ایرانی است که با دستورات متنوع و متفاوتی در سراسر کشور تهیه می‌شود. این خورش لذیذ و پرطرفدار از مواد اولیه ساده و در دسترس تهیه می‌گردد و به عنوان یک غذای کلاسیک و محبوب در میان خانواده‌های ایرانی مطرح است. در این مقاله قصد داریم تا با ارائه آموزش گام به گام و مرحله به مرحله طرز تهیه خورش بادمجان مجلسی، نحوه پخت این خورش خوشمزه را به تفصیل برای مخاطبان محترم تشریح نماییم.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
گوشت خورشتی۴۰۰ گرم
بادمجان۸ عدد قلمی
پیاز۱ عدد
گوجه فرنگی۴ عدد
رب گوجه فرنگی۳ قاشق غذاخوری
لیمو عمانی (اختیاری)۲ عدد
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنیه مقدار کافی

خورش بادمجان مجلسی رستورانی با طعم بی نظیر

مرحله 1

برای آماده کردن خورشت بادمجان مجلسی، ابتدا بادمجان ها را پوست گرفته و به صورت ورقه ای یا کامل در یک ظرف مناسب قرار می دهیم. سپس مقداری نمک روی آنها می پاشیم و کنار می گذاریم.

مرحله 2

در مرحله بعد، پیاز را رنده کرده و همراه با کمی روغن در یک قابلمه مناسب تفت می دهیم تا سبک و شیشه ای شود. سپس زردچوبه و فلفل سیاه را به آن اضافه می کنیم و برای یک دقیقه دیگر تفت می دهیم تا عطر ادویه ها آزاد شود.

مرحله 3

حال گوشت خورشتی را به صورت تکه های کوچک خرد کرده و به قابلمه اضافه می کنیم. آن را به خوبی تفت می دهیم تا تغییر رنگ دهد. پس از اینکه گوشت کمی سرخ شد، ۵ لیوان آب جوش به قابلمه اضافه کرده و اجازه می دهیم آب شروع به جوشیدن کند. کف های روی سطح آب را نیز با قاشق جمع کرده و دور می ریزیم.

مرحله 4

در این مرحله، لیمو عمانی ها را با چنگال سوراخ کرده و در آب جوش قرار می دهیم تا تلخی آنها گرفته شود. سپس بادمجان ها را آبکشی کرده و با یک دستمال تمیز خشک می کنیم.

مرحله 5

حال یک تابه مناسب را روی حرارت قرار داده و مقداری روغن اضافه می کنیم. بادمجان ها را به تابه اضافه کرده و به خوبی تفت می دهیم تا به صورت یکدست سرخ شوند. سپس آنها را کنار می گذاریم.

مرحله 6

در ادامه، گوجه فرنگی ها را از وسط نصف کرده و در همان روغن باقیمانده از بادمجان ها سرخ می کنیم. سپس رب گوجه فرنگی را همراه با کمی روغن به تابه اضافه کرده و به خوبی تفت می دهیم تا رنگ آب باز شده و طعم و بوی خامی آن گرفته شود.

مرحله 7

پس از گذشت ۳۰ دقیقه از پخت گوشت، رب گوجه فرنگی سرخ شده را به خورش اضافه می کنیم. ۳۰ دقیقه دیگر صبر می کنیم و سپس لیمو عمانی ها را همراه با مقداری نمک و ادویه به خورش اضافه می کنیم. پس از اینکه خورش جا افتاد، در ۱۵ دقیقه پایانی پخت، بادمجان ها را به آن اضافه می کنیم تا طعم خورش را جذب کنند.

مرحله 8

در نهایت، خورش را درون ظرف مناسب کشیده و همراه با برنج سرو می کنیم. در صورت تمایل، می توانیم مقداری غوره و سیب زمینی سرخ کرده نیز به خورش اضافه کنیم.