یک ماه پیش

نکات و دستور پخت کوکو کدو سبز ساده و رژیمی با طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت کوکو کدو سبز ساده و رژیمی با طعمی بی نظیر

کوکوی کدو سبز یکی از انواع کوکوهای پرطرفدار و مورد توجه بین المللی است که با استفاده از طیف گسترده ای از مواد اولیه و مکمل های متنوع تهیه می گردد. این کوکو علاوه بر طعم و مزه فوق‌العاده، از ارزش غذایی بالایی نیز برخوردار است. در ادامه با مطالعه آموزش گام‌به‌گام و کامل طرز تهیه کوکوی کدو سبز ساده در وبلاگ کدبانو، می‌توانید این غذای خوشمزه و مغذی را در منزل خود تهیه و از آن لذت ببرید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
کدو سبز۵ عدد قلمی
تخم مرغ۳ عدد
پیاز۱ عدد
شوید خشک۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

کوکو کدو سبز ساده و رژیمی با طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه کوکوی کدو سبز مجلسی، ابتدا کدو سبزها را پوست گرفته و با رنده متوسط رنده می کنیم. سپس آنها را در یک کاسه مناسب می ریزیم. سپس 1 قاشق چایخوری نمک به کاسه اضافه کرده و با کدو سبز ترکیب می کنیم.

مرحله 2

پس از آن، کاسه را به مدت 20 تا 30 دقیقه کنار می گذاریم تا کدو سبز رنده شده آب بیندازد. سپس کدو سبز را با دست فشار داده و آب اضافی آن را به طور کامل می گیریم و در یک کاسه بزرگ و جادار می ریزیم.

مرحله 3

در این مرحله، پیاز را نیز رنده کرده و پس از گرفتن آب اضافی آن به کاسه اضافه می کنیم. سپس شوید خشک را به همراه تخم مرغ و مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به کاسه اضافه کرده و مواد را کاملا مخلوط می کنیم.

مرحله 4

پس از اینکه مواد کاملا یکدست شدند، یک تابه مناسب روی حرارت قرار داده و مقداری روغن به آن اضافه می کنیم. سپس پس از اینکه روغن داغ شد، مقداری از مایه کوکو را برداشته و آن را به صورت گرد درون دستانمان شکل می دهیم.

مرحله 5

حالا آنها را تخت کرده و درون روغن داغ می اندازیم تا سرخ شوند. به همین ترتیب تمام مایه کوکو را آماده کرده و سرخ می کنیم. برای اینکه کوکوهای یکدست و مجلسی تری داشته باشیم، می توانیم مایه کوکو را با قالب سرخ کنیم.

مرحله 6

پس از اینکه یک سمت کوکوها به خوبی رنگ گرفت و سرخ شد، آنها را برمی گردانیم تا سمت دیگرشان نیز سرخ شود. در نهایت کوکوها را در ظرف مورد نظرمان می چینیم و به همراه نان و مخلفات دلخواه سرو می کنیم.