یک ماه پیش

نکات و دستور پخت ساندویچ کوکو سبزی، غذای فوری و بسیار خوشمزه!

نکات و دستور پخت ساندویچ کوکو سبزی، غذای فوری و بسیار خوشمزه!

ساندویچ کوکو سبزی، یکی از انواع محبوب و لذیذ ساندویچ‌های ایرانی است که با ترکیب مواد اولیه متنوع و روش‌های مختلف آماده‌سازی، به یک میان‌وعده مطلوب و خوشمزه تبدیل می‌شود. این ساندویچ از لحاظ تنوع مواد اولیه و سهولت تهیه، از محبوبیت بالایی برخوردار است و می‌تواند به عنوان یک گزینه سریع و مقوی برای وعده‌های غذایی میان‌روز مورد استفاده قرار گیرد. در ادامه، با جزئیات مرحله‌به‌مرحله روش تهیه این ساندویچ خوشمزه آشنا خواهید شد.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
سبزی کوکو ( گشنیز، جعفری، تره، شوید و برگ سیر)۵۰۰ گرم
تخم مرغ۳ عدد
آرد سفید۱ قاشق
نمکبه مقدار لازم
فلفل سیاهبه مقدار لازم
زردچوبهبه مقدار لازم
گوجه فرنگی حلقه شده۱ عدد
خیار شور برش داده شده۲ عدد
نان ساندویچبه مقدار لازم

ساندویچ کوکو سبزی، غذای فوری و بسیار خوشمزه!

مرحله 1

ابتدا سبزی‌های مخصوص کوکو سبزی که شامل گشنیز، جعفری، تره، شوید و برگ سیر است را به مقدار مناسب تمیز بشویید و داخل یک سبد بریزید تا آب اضافی آن‌ها خارج شود و کاملا خشک شوند. می‌توانید مقدار هر کدام را کمتر یا بیشتر بریزید.

مرحله 2

سپس سبزی‌ها را داخل میکسر یا خرد کن بریزید و کاملا ریز خرد و میکس کنید. اگر دستگاه میکسر یا خردکن در دسترس نبود می‌توانید با چاقوی تیز سبزی‌ها را کاملا ریز خرد کنید، اما دقت کنید که سبزی‌ها در هنگام خرد کردن خیلی له نشوند.

مرحله 3

بعد ادویه‌ها را که شامل نمک، فلفل سیاه و زردچوبه است به مقدار مناسب با توجه به ذائقه خودتان روی سبزی‌های خرد شده بریزید و با آن‌ها مخلوط کنید تا عطر و طعم ادویه‌ها کاملا به خورد سبزی‌ها برود و آن‌ها را مزه‌دار کند. می‌توانید از ادویه دلخواه خودتان هم استفاده کنید.

مرحله 4

سپس مقداری آرد روی سبزی‌ها بریزید و دوباره میکس کنید تا خوب با هم ترکیب شوند و بافت مخلوط منسجم شود. بعد از آن تخم مرغ‌ها را به سبزی‌ها اضافه کنید و با هم مخلوط کنید تا تخم مرغ‌ها از حالت لختگی خارج شوند و همه مواد با هم خوب مخلوط شوند.

مرحله 5

وقتی که تخم مرغ به خورد مواد رفت و بافت مخلوط تشکیل شده یکدست شد، طوری که عطر و طعم همه مواد خوب با هم مخلوط شد، میکسر را خاموش کنید. سپس در یک تابه مقداری روغن بریزید و تابه را روی حرارت متوسط قرار دهید تا روغن داغ شود.

مرحله 6

بعد مایه کوکو سبزی را داخل تابه با اندازه مناسب بریزید و پخش کنید تا کاملا کف تابه را بپوشاند. سپس با پشت قاشق سطح آن را صاف کنید تا ضخامت مایه کوکو در همه قسمت‌ها به یک اندازه باشد و همه جای آن به یک اندازه بپزد.

مرحله 7

اجازه دهید تا کوکو سبزی به مدت تقریبا ۱۲ دقیقه روی حرارت بپزد تا رنگ آن تغییر کند و کوکو سبزی خودش را بگیرد. سپس به آرامی کوکو سبزی را برگردانید تا طرف دیگر آن هم به مدت تقریبا ۶ تا ۷ دقیقه دیگر بپزد تا کاملا مغز پخت و آماده شود.

مرحله 8

بعد از این که دو طرف کوکو سبزی پخت و آماده شد، تابه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا در دمای محیط کمی از حرارت اولیه آن کم شود. سپس کوکو سبزی را در اندازه مناسب به شکل باریک و بلند برش بزنید تا به راحتی داخل نان ساندویچ قرار بگیرد.

مرحله 9

بعد نان ساندویچ را از وسط برش بزنید و به مقدار لازم و با سلیقه خودتان، داخل آن سس فرانسوی بریزید و پخش کنید. مقدار سس بستگی به ذائقه خودتان دارد و می‌توانید به مقدار کمتر یا بیشتر داخل نان باگت بریزید یا از سس دیگری استفاده کنید.

مرحله 10

سپس چند برش از کوکو سبزی را داخل نان قرار دهید. بعد گوجه فرنگی را که از قبل تمیز شسته‌اید و خشک شده است به شکل ورقه‌ای برش بزنید و داخل نان باگت روی کوکو سبزی‌ها قرار دهید. مقدار استفاده از گوجه فرنگی به سلیقه خودتان بستگی دارد.

مرحله 11

در نهایت خیارشورها را به شکل باریک و بلند برش بزنید و به مقدار دلخواه داخل نان ساندویچ بچینید. سپس ساندویچ کوکو سبزی را به عنوان یک غذای خوش طعم، سریع و مناسب یا یک میان وعده مقوی پر طرفدار همراه با انواع دورچین و مخلفات سرو کنید.