یک ماه پیش

نکات و دستور پخت کوکو گل کلم ساده به روش خانگی و با طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت کوکو گل کلم ساده به روش خانگی و با طعمی بی نظیر

کوکوی گل کلم یکی از انواع غذاهای سنتی و محبوب ایرانی در فصل پاییز محسوب می‌شود. این غذای خوشمزه و مقوی با ترکیب گل کلم، تخم مرغ و سایر مواد متنوع به سادگی در منزل قابل تهیه است. مراحل آماده‌سازی و طبخ کوکوی گل کلم به‌صورت کامل و گام‌به‌گام در این وبلاگ ارائه شده است تا خوانندگان بتوانند با دنبال کردن دستورالعمل‌های موجود، این غذای پاییزی را به‌راحتی در خانه تهیه کنند و از طعم لذیذ آن لذت ببرند.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
گل کلم۵۰۰ گرم
تخم مرغ۵ عدد
آرد سوخاری۲ قاشق غذاخوری
جعفری۱ دسته کوچک
پیاز۱ عدد
سرکه۲ قاشق غذاخوری
پودر تخم گشنیز۱ قاشق چایخوری
پودر زیره سبز۱ قاشق چایخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

کوکو گل کلم ساده به روش خانگی و با طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه کوکوی گل کلم خوشمزه و ساده، ابتدا گل کلم را به صورت گل های کوچک خرد می کنیم و با آب سرد به خوبی می شوییم. سپس یک قابلمه مناسب را تا نیمه آب پر می کنیم و روی حرارت متوسط قرار می دهیم.

مرحله 2

در این مرحله، سرکه را به آب اضافه کرده و اجازه می دهیم آب شروع به جوشیدن کند. پس از اینکه آب جوش آمد، گل کلم های خرد شده را به قابلمه اضافه کرده و اجازه می دهیم به مدت ۱۵ دقیقه درون آب جوش بمانند.

مرحله 3

پس از گذشت ۱۵ دقیقه، گل کلم ها را از آب جوش خارج کرده و درون آبکش می ریزیم تا به طور کامل خنک شوند. سپس گل کلم ها را با چاقو به صورت نگینی خیلی ریز خرد می کنیم و درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله 4

در این مرحله، تخم مرغ را به همراه آرد سوخاری، پودر تخم گشنیز، پودر زیره سبز و مقداری نمک، زردچوبه و فلفل سیاه به کاسه اضافه می کنیم. همچنین جعفری را به صورت ساطوری خرد کرده و به کاسه می افزاییم.

مرحله 5

حالا پیاز را رنده می کنیم و پس از گرفتن آب اضافی اش به کاسه حاوی مواد اضافه می کنیم. سپس مواد را به خوبی ترکیب می کنیم تا بافت شان کاملا یکدست شود. در ادامه یک تابه مناسب را روی حرارت قرار می دهیم.

مرحله 6

در این مرحله، مقداری روغن به تابه اضافه کرده و اجازه می دهیم به طور کامل داغ شود. سپس به اندازه یک نارنگی از مایه کوکو بر می داریم و آنرا به صورت گرد شکل داده، کمی تخت می کنیم و درون روغن می اندازیم.

مرحله 7

حالا صبر می کنیم تا کوکو به طور کامل سرخ شود، سپس آنرا بر می گردانیم و اجازه می دهیم سمت دیگرش نیز به طور کامل سرخ شود. در نهایت کوکوها را در ظرف مورد نظرمان می چینیم و به همراه نان سرو می کنیم.