یک ماه پیش

نکات و دستور پخت کیک قابلمه ای به روش خانگی و با طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت کیک قابلمه ای به روش خانگی و با طعمی بی نظیر

کیک قابلمه ای یکی از انواع مشهور و محبوب کیک های اسفنجی در آشپزی است که مزیت های منحصر به فردی دارد. این دسر لذیذ بدون نیاز به استفاده از فر، به راحتی در داخل قابلمه پخته می شود. این ویژگی آن را به گزینه ای مناسب و کاربردی برای آشپزان تبدیل کرده است. برای آشنایی کامل با مراحل تهیه کیک قابلمه ای و آموزش گام به گام آن، لطفاً به ادامه مطلب در وبلاگ کدبانو مراجعه فرمایید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
تخم مرغ۴ عدد
شیر۱ پیمانه
روغ مایع½ پیمانه
شکر۱ و نیم پیمانه
بکینگ پودر۲ قاشق چایخوری
وانیل½ قاشق چایخوری
آرد۲ پیمانه
پودر کاکائو۲ قاشق غذاخوری

کیک قابلمه ای به روش خانگی و با طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه کیک قابلمه ای خوشمزه، ابتدا یک کاسه مناسب را انتخاب می کنیم. سپس، تخم مرغ را به همراه شکر و وانیل به آن اضافه کرده و با همزن برقی به مدت 7 تا 10 دقیقه مخلوط می کنیم تا مخلوط تخم مرغ سفید و کش دار شود.

مرحله 2

در این مرحله، شیر و روغن مایع را به مخلوط تخم مرغ و شکر اضافه کرده و مجددا با همزن برقی به مدت 1 دقیقه در حد ترکیب شدن مخلوط می کنیم. سپس، یک کاسه مناسب دیگر را انتخاب می کنیم.

مرحله 3

در این کاسه، آرد، بکینگ پودر و آرد ذرت را مخلوط می کنیم. سپس، مخلوط آرد را درون الک ریخته و 2 مرتبه الک می کنیم. پس از آن، مخلوط آرد را مجددا درون الک ریخته و طی 3 مرحله روی مخلوط تخم مرغ الک می کنیم.

مرحله 4

در این مرحله، مایه کیک را با لیسک به صورت دورانی و چرخشی از یک سمت مخلوط می کنیم تا بافت آن یکدست شود. سپس، مایه کیک را به 2 قسمت مساوی تقسیم کرده و به یک قسمت پودر کاکائو و به قسمت دیگر 2 قاشق غذاخوری آرد اضافه می کنیم.

مرحله 5

در ادامه، مجددا مایه کیک را در حد مخلوط شدن هم می زنیم. سپس، یک قابلمه مناسب را انتخاب کرده و کف قابلمه را با مقداری روغن چرب کرده و با کاغذ روغنی می پوشانیم. در مرکز قابلمه، یک رینگ یا یک لیوان قرار می دهیم.

مرحله 6

در این مرحله، از دو طرف رینگ، هر دو مایه را همزمان درون قابلمه می ریزیم. سپس، درب قابلمه را با دم کنی می پوشانیم و شعله پخش کن را روی حرارت ملایم قرار داده و درب قابلمه را می بندیم.

مرحله 7

در نهایت، اجازه می دهیم کیک به مدت 50 دقیقه روی حرارت بماند تا کاملا بپزد. پس از گذشت این مدت، کیک را با سیخ چوبی یا خلال دندان تست می کنیم. در صورتی که پخته بود، آن را از قابلمه خارج کرده و به صورت دلخواه تزئین می کنیم. نوش جان