یک ماه پیش

نکات و دستور پخت کیک عصرانه به روش خانگی و با طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت کیک عصرانه به روش خانگی و با طعمی بی نظیر

کیک عصرانه به عنوان یکی از انواع کیک های محبوب و مورد توجه در سطح بین المللی شناخته می‌شود. این نوع کیک با استفاده از مجموعه متنوعی از مواد اولیه تهیه می‌گردد. برای مشاهده آموزش جامع و مرحله‌به‌مرحله طرز تهیه کیک عصرانه، لطفاً به ادامه مطلب در وبلاگ کدبانو مراجعه نمایید. این آموزش به طور کامل و تفصیلی نحوه تهیه این دسر خوشمزه را شرح خواهد داد.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
آرد۱٫۵ لیوان
شکر⅔ لیوان
شیر½ لیوان
روغن مایع½ لیوان
وانیلنوک قاشق چایخوری
پودر هلنوک قاشق چایخوری
بیکینگ پودر۱ قاشق مرباخوری
زعفران دم کرده۲ قاشق غذاخوری

کیک عصرانه به روش خانگی و با طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه کیک عصرانه خوشمزه، ابتدا باید روی حرارت ملایم شعله پخش کن گذاشت و اجازه داد تا به خوبی گرم شود. سپس تخم مرغ ها را همراه با شکر و وانیل در یک کاسه مناسب ریخته و با همزن برقی هم زد. پس از ۵ تا ۷ دقیقه، زمانی که مخلوط تخم مرغ حجیم و کشدار شد، هم زدن را متوقف کرده و شیر را به کاسه اضافه کرد. سپس روغن مایع را به کاسه اضافه کرد.

مرحله 2

در ادامه، مواد درون کاسه را به مدت ۳۰ ثانیه در حد مخلوط شدن هم زد، سپس زعفران دم کرده را همراه با پودر هل به کاسه اضافه کرده و در حد مخلوط شدن هم زد. سپس آرد و بیکینگ پودر را درون الک ریخته و مخلوط آرد را سه مرتبه الک کرده و کم کم به کاسه اضافه کرد. با لیسک به صورت دورانی به یک سمت هم زد تا بافت مایه کیک یکدست شود. سپس کف یک قابلمه مناسب را با مقداری روغن چرب کرد.

مرحله 3

در ادامه، مایه کیک را درون قابلمه ریخته و قابلمه را چند مرتبه محکم روی سطح کار کوبید تا هوا و حباب های اضافه بین مایه کیک از بین برود. سپس قابلمه را روی شعله پخش کن گذاشته و درب آن را با دم کنی پوشاند. درب قابلمه را بسته و اجازه داد کیک به مدت ۴۰ دقیقه روی حرارت بماند تا کاملا پخته شود.

مرحله 4

پس از گذشت این زمان، برای اطمینان از پخت کیک، یک خلال دندان یا سیخ چوبی در مرکز کیک فرو برده و خارج کرد. اگر مایع کیک به آن نچسبیده بود، کیک کاملا پخته است. سپس قابلمه را از روی حرارت برداشت و اجازه داد کیک درون قابلمه کاملا خنک شود. در نهایت، اطراف کیک را با چاقو از قابلمه جدا کرده و درون ظرف مورد نظر برگرداند. سپس کیک را به دلخواه تزیین کرده و همراه با چای سرو کرد.