یک ماه پیش

نکات و دستور پخت مرغ اناری، راهنمای صفر تا صد مرغ با رب انار

نکات و دستور پخت مرغ اناری، راهنمای صفر تا صد مرغ با رب انار

مرغ اناری یکی از انواع غذاهای بسیار محبوب و طعم‌دار در میان مردم است. این غذای لذیذ و خوشمزه دارای عطر و طعم فوق‌العاده‌ای است که باعث طرفداری زیاد آن شده است. مرغ اناری به سرعت و به آسانی قابل تهیه و آماده‌سازی است، امری که آن را به گزینه‌ای ایده‌آل برای پذیرایی و میهمانی‌ها بدل کرده است. این غذای خوشمزه را می‌توان به روش‌های متنوعی تهیه نمود. در ادامه، وبلاگ آموزشی کدبانو به طور کامل و مرحله به مرحله به آموزش طرز تهیه مرغ اناری خواهد پرداخت تا مخاطبان با این غذای لذیذ آشنا شوند.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
ران مرغ۲ عدد
پیاز۱ عدد
سماق۱ قاشق غذا خوری
پودر غوره۱ قاشق غذا خوری سر خالی
فلفل چهار رنگنصف قاشق غذا خوری
نمک۱ قاشق غذا خوری
آب انار۴/۱ فنجان
رب انار ترش۱ قاشق غذا خوری
روغن زیتون۳ قاشق غذا خوری

مرغ اناری، راهنمای صفر تا صد مرغ با رب انار

مرحله 1

ابتدا یک پیاز را خلالی خرد کنید و در یک ظرف بریزید و سپس مقداری سماق به آن اضافه کنید و هم بزنید تا کاملاً با هم ترکیب شوند. بعد از آن مقداری هم پودر غوره روی پیازها بریزید و هم بزنید و با هم مخلوط کنید تا خوب با هم ترکیب شوند.

مرحله 2

سپس کمی نمک به مواد اضافه کنید و هم بزنید و بعد هم مقداری فلفل چهار رنگ روی پیازها بریزید و هم بریزید و با هم ترکیب کنید تا به خورد پیازها برود. بعد تعدادی انار را تمیز بشورید و آب آن‌ها را بگیرید تا آب انار به مقدار لازم و کافی برسد.

مرحله 3

بعد از آن آب انار را به ترکیب مواد اضافه کنید و هم بزنید تا خوب با هم مخلوط شوند و سپس مقداری رب انار را هم به مخلوط مواد اضافه کنید و با هم ترکیب کنید تا یکدست شوند و رب انار به خورد پیازها برود و همه مواد خوب با هم مخلوط شوند.

مرحله 4

سپس مقداری روغن زیتون را به مواد اضافه کنید و همه مواد را با هم و با دست خوب مخلوط کنید و چنگ بزنید تا آب پیازها از آن‌ها خارج شود و عطر ادویه‌ها در مخلوط پخش شود. به دلخواه خودتان می‌توانید از مقداری زعفران هم استفاده کنید.

مرحله 5

سپس تکه‌های مرغ را که بهتر است از ران مرغ استفاده کنید در یک ظرف قرار دهید و روی آن‌ها با یک چاقوی تیز چند برش ایجاد کنید و بعد ران‌های مرغ را داخل مخلوط مواد قرار دهید و با دست کاملاً آن‌ها را به پیازها و ادویه‌ها آغشته کنید.

مرحله 6

سپس روی ظرف را با نایلون یا سلفون بپوشانید و بعد ظرف را در یخچال قرار دهید و اجازه دهید تا مرغ‌ها به مدت ۲ تا ۳ ساعت در یخچال استراحت کنند و طعم و عطر ادویه‌ها و مخلوط مواد به خورد آن‌ها برود و تکه‌های مرغ‌ها را طعم‌دار کند.

مرحله 7

بعد از این زمان ظرف را از یخچال بیرون بیاورید و اگر ظرف برای گذاشتن داخل فر مناسب است که از همان استفاده کنید در غیر این صورت مرغ‌ها را در ظرف مناسب بریزید و مخلوط پیاز و ادویه‌ها را هم به آن اضافه کنید و با هم مخلوط کنید.

مرحله 8

سپس روی ظرف مورد نظر را با فویل بپوشانید و ظرف مرغ‌ها را در فر که از ۱۰ دقیقه قبل گرم شده است قرار دهید و بعد از آن دمای فر را روی ۲۰۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید و اجازه دهید تا مرغ‌‌ها به مدت یک ساعت و نیم در فر بپزند.

مرحله 9

بعد از این زمان ظرف را از داخل فر بیرون بیاورید و فویل روی آن را و بردارید و دوباره ظرف را به مدت یک ربع دیگر در فر قرار دهید تا روی سطح مرغ‌ها هم کاملاً بپزد و سرخ و طلایی شود، می‌توانید از حرارت گریل استفاده کنید.

مرحله 10

سپس ظرف مرغ‌ها را از فر بیرون بیاورید و بعد تکه‌های مرغ را داخل ظرف مناسب بچینید و با چند برگ نعنا و شوید و ریحان تازه در کنار مرغ آن‌ها را تزئین کنید. سپس برنج را هم که در فاصله پخت مرغ‌ها آماده کرده‌اید داخل ظرف مناسب بکشید.

مرحله 11

بعد دو عدد گوجه فرنگی را تمیز بشورید و به شکل حلقه‌ای برش بزنید و در کنار مرغ‌ها قرار دهید. برای تزئین مرغ‌ها می‌توانید با توجه به سلیقه خودتان از سیب زمینی سرخ کرده یا دانه‌های انار و مقداری مغز گردوی خرد شده هم استفاده کنید. در آخر مرغ اناری را به عنوان یک غذای شیک و مجلسی برای پذیرایی و مهمانی‌ها همراه با برنج زعفرانی و سالاد و ترشی و انواع دورچین و مخلفات سرو کنید.