یک ماه پیش

نکات و دستور پخت دسر مگنولیا به روش مجلسی و با طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت دسر مگنولیا به روش مجلسی و با طعمی بی نظیر

دسر مگنولیا یکی از انواع دسرهای لذیذ و شناخته شده در سطح بین المللی است. این دسر با دستورالعمل‌های متنوعی تهیه می‌شود و طرفداران زیادی در سراسر جهان دارد. در این مقاله، آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه دسر مگنولیا را به طور جامع مورد بررسی قرار خواهیم داد تا شما نیز بتوانید این دسر خوشمزه را در منزل آماده نمایید. از شما دعوت می‌کنیم تا با ما در این سفر آشپزی همراه باشید و مراحل تهیه این دسر لذیذ را به دقت دنبال کنید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
شیر۲ لیوان
شکر۶ قاشق غذاخوری
نشاسته گل۱ قاشق غذاخوری
آرد سفید۱ قاشق غذاخوری
زرده تخم مرغ۱ عدد
کره½ قاشق غذاخوری
خامه صبحانه۲ قاشق غذاخوری
بیسکویت پتی بور۱ بسته
توت فرنگی۱۰ عدد

دسر مگنولیا به روش مجلسی و با طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه دسر مگنولیا خوشمزه، ابتدا شیر را با شکر، نشاسته گل، آرد و زرده تخم مرغ در یک قابلمه مناسب مخلوط می کنیم تا مواد کاملا حل شوند.

مرحله 2

سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار داده و به صورت مداوم هم می زنیم. سپس کره را به قابلمه اضافه کرده و به هم زدن ادامه می دهیم تا مایه به غلظت فرنی برسد. زمانی که مایه غلیظ شد، مقداری از آن را با خامه مخلوط می کنیم.

مرحله 3

پس از اینکه خامه با دمای مایه یکی شد، آن را به قابلمه اضافه کرده و به خوبی هم می زنیم. سپس قابلمه را از روی حرارت برداشته و اجازه می دهیم مایه دسر خنک شود. هر از گاهی مایه دسر را هم می زنیم تا رویه نبندد.

مرحله 4

حالا بیسکویت پتی بور را کاملا پودر کرده و یک لایه از آن را درون لیوان های سرومان می ریزیم. سپس توت فرنگی را به صورت ورقه ای نارک برش زده و به دیواره لیوان های سرومان می چسبانیم.

مرحله 5

در این مرحله مقداری از مایه دسر درون لیوان ها ریخته و مجددا روی آن را با پودر بیسکویت می پوشانیم و با توت فرنگی تزیین می کنیم. در نهایت دسر را به مدت ۲ ساعت درون یخچال گذاشته، سپس سرو می کنیم. نوش جان