یک ماه پیش

نکات و دستور پخت کمپیر سیب زمینی ترکیه ای با طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت کمپیر سیب زمینی ترکیه ای با طعمی بی نظیر

کمپیر سیب زمینی یکی از انواع غذاهای خوشمزه و منحصر به فرد در فرهنگ غذایی ایرانی است. این غذا با ترکیب مواد متنوعی از جمله سیب زمینی، پیاز، گوشت چرخ کرده و ادویه جات مختلف تهیه می‌شود. مراحل طبخ این غذای لذیذ شامل آماده‌سازی، پخت و تزئین است که هر مرحله نیازمند مهارت و دقت خاصی می‌باشد. در ادامه، با دنبال کردن راهنمای جامع و گام به گام طرز تهیه کمپیر سیب زمینی در وبلاگ کدبانو، می‌توانید این غذای خوشمزه را به نحو احسن در منزل تهیه نمایید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
سیب زمینی۲ عدد درشت
ژامبون مرغ۲ ورق
سوسیس۱ عدد
کنسرو ذرت۲ قاشق غذاخوری
پنیر پیتزا۲ قاشق غذاخوری
کرهبه مقدار کافی
سس مایونز۱ قاشق غذاخوری
سس سیب زمینی۱ قاشق غذاخوری
سس هزار جزیره۱ قاشق غذاخوری
آب لیمو ترش۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
پودر آویشن و شوید خشکبه مقدار کافی

کمپیر سیب زمینی ترکیه ای با طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه کمپیر سیب زمینی خوشمزه و سئو-دوستانه، ابتدا فر را با دمای ۲۰۰ درجه سانتی گراد گرم می کنیم تا کاملاً داغ شود. سپس سیب زمینی ها را می شوییم و با چنگال چند سوراخ روی آن ها ایجاد می کنیم.

مرحله 2

سیب زمینی ها را درون فویل آلومینیومی می پیچیم و درون فر گرم شده قرار می دهیم تا به مدت یک ساعت کاملاً پخته و نرم شوند. در این زمان، سوسیس و ژامبون را به صورت نگینی خرد کرده و در یک تابه با روغن تفت می دهیم.

مرحله 3

برای تهیه سس کمپیر، مایونز، سس سیب زمینی، سس هزار جزیره، آب لیمو ترش تازه، نمک، فلفل سیاه، پودر آویشن و شوید خشک را در یک کاسه مناسب مخلوط می کنیم تا یکدست شود.

مرحله 4

پس از یک ساعت، سیب زمینی ها را از فر خارج کرده و به آرامی از وسط یک برش ایجاد می کنیم. مقداری کره و پنیر پیتزا درون سیب زمینی ها ریخته و با قاشق به خوبی مخلوط می کنیم تا به صورت پوره درآیند.

مرحله 5

سپس مقداری از سس درون سیب زمینی ها ریخته و با قاشق پخش می کنیم. سوسیس، ژامبون و ذرت را نیز درون سیب زمینی ها می ریزیم و روی آن ها را با سس می پوشانیم. در نهایت، روی مواد را با پنیر پیتزا کاور می کنیم.

مرحله 6

توجه داشته باشید که پنیر پیتزا با حرارت درون سیب زمینی کاملاً آب می شود. در نهایت، سیب زمینی ها را از هم باز کرده و درون ظرف مورد نظر قرار داده، کمی مخلوط کرده و سرو می کنیم.