یک ماه پیش

نکات و دستور پخت کیک یمامه به روش مجلسی و طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت کیک یمامه به روش مجلسی و طعمی بی نظیر

کیک یمامه یکی از محبوب‌ترین و خوشمزه‌ترین کیک‌های موجود است که طرفداران بسیاری دارد. این کیک ظاهری بسیار اغواکننده و بافتی نرم و لطیف دارد که آن را به دسری فوق‌العاده برای پذیرایی و مهمانی‌ها تبدیل می‌کند. طرز تهیه آن نیز بسیار ساده و سریع است، به گونه‌ای که حتی افراد مبتدی نیز می‌توانند به راحتی آن را آماده کنند. در ادامه با وبلاگ آموزشی کدبانو همراه باشید تا مراحل دقیق و مرحله به مرحله طرز تهیه این کیک خوش طعم را به طور کامل بیاموزید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
تی‌تاپ۴-۵ عدد
شیرحدود ۱ لیوان
کرم کارامل۱ بسته
بیسکوئیت پتی‌پور بزرگ۱ بسته
خامه صبحانه۱ پاکت
پودر نسکافه یا کافه گلد۱ قاشق غذا خوری
شیر پر چرب۲ لیوان

کیک یمامه به روش مجلسی و طعمی بی نظیر

مرحله 1

ابتدا لایه‌های تی‌تاپ‌ها را از هم باز کرده و در کف یک ظرف مناسب بچینید. بر اساس ذائقه و سلیقه خود می‌توانید از تی‌تاپ شکلاتی استفاده کنید که خوشمزه‌تر است و دسر خوش طعم‌تر می‌شود. سپس روی تی‌تاپ‌ها را با شیر کمی مرطوب کنید.

مرحله 2

برای درست کردن کرم دسر، شیر را در یک ظرف ریخته و روی حرارت متوسط قرار دهید تا گرم شود. سپس پودر کرم کارامل را به آن اضافه کرده و هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط شوند. وقتی شیر یک جوش زد، ظرف را از روی حرارت بردارید.

مرحله 3

پودر نسکافه را به شیر اضافه کرده و هم بزنید تا خوب با هم ترکیب شوند و بافت شیر یکدست شود. وقتی مایع کارامل کمی خنک‌تر شد، آن را داخل مخلوط کن ریخته و بیسکوئیت پتی‌پور را هم به آن اضافه کنید.

مرحله 4

سپس خامه صبحانه را هم روی آن‌ها در مخلوط کن ریخته و با هم خوب میکس کنید. مخلوط مواد را روی کیک بریزید و پخش کنید. ظرف دسر را در یخچال قرار داده و اجازه دهید تا مخلوط ببندد و عطر و طعم همه مواد با هم ترکیب شود.

مرحله 5

حالا ظرف دسر را از یخچال بیرون آورده و روی آن مقداری پودر کاکائو الک کنید. به دلخواه با سلیقه خود روی دسر را با پودر پسته، پودر نارگیل، خرده‌های گردو، خرده‌های فندق و خلال بادام و یا برش‌هایی از موز و توت فرنگی تزئین کنید.

مرحله 6

سپس کیک یمامه را در ظرف مناسب قرار داده و به شکل و اندازه دلخواه برش بزنید. این کیک خوش طعم و لطیف را به عنوان یک دسر شیک و مجلسی و مناسب برای پذیرایی همراه با انواع غذاها و دسرهای خوش طعم دیگر سرو کنید.