یک ماه پیش

نکات و دستور پخت کره بادام زمینی، یک میان وعده مقوی و آسان!

نکات و دستور پخت کره بادام زمینی، یک میان وعده مقوی و آسان!

کره بادام زمینی یکی از انواع کره‌های خوش‌مزه و لذیذی است که با سهولت و سرعت قابل تهیه می‌باشد. این کره خوش‌طعم و مغذی دارای خواص فراوانی است و می‌تواند به عنوان بخشی از وعده صبحانه یا به‌عنوان میان‌وعده‌ای دلچسب و محبوب مورد استفاده قرار گیرد. در ادامه، با همراهی وبلاگ آموزشی کدبانو، به بررسی مراحل جامع و گام‌به‌گام طرز تهیه کره بادام زمینی خواهیم پرداخت تا با این ماده خوراکی ارزشمند آشنا شوید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
بادام زمینی۵۰۰ گرم
عسل۱ قاشق غدا خوری

کره بادام زمینی، یک میان وعده مقوی و آسان!

مرحله 1

ابتدا مقداری بادام زمینی شیرین و با کیفیت را روی یک پارچه نخی قرار دهید. با طرف دیگر پارچه یا یک پارچه دیگر با دست به حالت رفت و برگشتی روی آن‌ها بکشید تا پوست آن‌ها راحت‌تر جدا شود. همه پوست‌های قهوه‌ای رنگ بادام زمینی‌ها را جدا کنید.

مرحله 2

دقت کنید که پوست بادام زمینی‌ها به آن‌ها نچسبند، چون بعد از این که آن‌ها تبدیل به کره شوند شکل و ظاهر بادام زمینی خراب می‌شود. بعد از این که همه بادام زمینی‌ها را پوست گرفتید، یک تابه را روی حرارت متوسط قرار دهید تا تابه کاملا داغ شود.

مرحله 3

بادام زمینی‌ها را داخل تابه بریزید و مدام هم بزنید تا به مدت ۳ تا ۴ دقیقه تفت داده شوند و بوی خامی آن‌ها گرفته شود. دقت کنید در تابه لازم نیست روغن بریزید، موقع تفت دادن بادام زمینی‌ها آن‌ها را مدام هم بزنید تا همه قسمت‌های آن‌ها تفت داده شود.

مرحله 4

بعد از این که همه بادام زمینی‌ها خوب تفت داده شدند، تابه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا در دمای محیط کمی از حرارت اولیه آن کم شود. سپس بادام زمینی‌ها را داخل میکسر یا خرد کن بریزید و به مدت ۳ دقیقه میکسر را روشن کنید.

مرحله 5

اجازه دهید تا بادام زمینی‌ها کاملاً پودر و یکدست شوند. بعد میکسر را خاموش کنید، در آن را بردارید، اطراف ظرف را تمیز دورگیری کنید و با یک قاشق یا هر وسیله‌ای بادام زمینی‌ها را داخل میکسر زیر و رو کنید تا اگر برخی از بادام زمینی‌ها خوب خرد نشده‌اند با هم مخلوط شوند.

مرحله 6

سپس در میکسر را ببندید و دوباره بادام زمینی‌ها را با هم به مدت ۳ دقیقه میکس کنید. بعد از آن اطراف ظرف را دورگیری کنید و این کار را تقریباً ۱۰ بار انجام دهید. در اواسط میکس کردن بادام زمینی‌ها اجازه دهید تا میکسر کمی خاموش بماند و استراحت کند.

مرحله 7

بعد از هر بار میکس کردن بادام زمینی‌ها بافت آن‌ها ریزتر می‌شود و کم کم روغن می‌اندازند. بعد از این که بادام زمینی‌ها به یک بافت مناسب، یک دست و نرمی رسیدند، در میکسر را بردارید و به دلخواه خودتان یک قاشق عسل روی کره بادام زمینی بریزید.

مرحله 8

سپس دوباره کره بادام زمینی را با عسل میکس کنید تا کاملاً با هم مخلوط و یکدست شوند. عسل روی بادام زمینی باعث می‌شود که کمی شیرین‌ شود و به راحتی بتوانید آن را در وعده صبحانه سرو کنید. البته به دلخواه خودتان می‌توانید عسل داخل کره بادام زمینی نریزید.

مرحله 9

بعد از آن در میکسر را بردارید، کره بادام زمینی را داخل یک ظرف دیگر بریزید، سپس در ظرف را محکم ببندید و در یخچال قرار دهید تا برای مدت طولانی از آن نگهداری کنید. بعد از آن در هنگام سرو مقداری از کره را داخل ظرف مناسب بریزید. در آخر کره بادام زمینی را به عنوان یک صبحانه خوش طعم و مقوی یا یک میان وعده دلچسب و پر انرژی همراه با نان تازه، عسل، مربا، انواع دورچین و مخلفات سرو کنید.