یک ماه پیش

نکات و دستور پخت خوراک جگر به روش رستورانی با طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت خوراک جگر به روش رستورانی با طعمی بی نظیر

خوراک جگر یکی از غذاهای سنتی و باستانی در خاورمیانه به شمار می‌رود که طی قرون متمادی در این منطقه تهیه و مصرف می‌شده است. این غذای لذیذ و مقوی با استفاده از مواد گوناگون و متنوعی آماده می‌گردد. در ادامه، با همراهی وبلاگ کدبانو، آموزش کامل و مرحله‌به‌مرحله طرز تهیه این خوراک سنتی و پرطرفدار را مشاهده خواهید کرد. این راهنمای جامع و تفصیلی به شما کمک خواهد کرد تا با دانش و مهارت کافی، این غذای خوشمزه و مغذی را در منزل خود تهیه نمایید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
جگر گوسفند۲۰۰ گرم
سیب زمینی متوسط۱ عدد
گوجه فرنگی۳ عدد
فلفل دلمه ای۱ عد
پیاز۲ عدد
سیر۳ حبه
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
نمک، زردچوبه و پودر دارچینبه مقدار کافی
پول بیبر و فلفل سیاهبه مقدار کافی

خوراک جگر به روش رستورانی با طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه خوراک جگر خوشمزه و سئو دوستانه، ابتدا پوست سیب زمینی را جدا کرده و آن را به صورت نگینی متوسط خرد می کنیم. سپس گوجه فرنگی را شسته و پوست آن را کاملاً جدا می کنیم و به صورت مکعبی خرد می کنیم. فلفل دلمه ای را نیز شسته و دانه های درون آن را خارج کرده و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. پیاز را نیز پوست کنده و به صورت خلالی خرد می کنیم.

مرحله 2

در ادامه، در یک تابه روی حرارت ملایم، روغن مایع را گرم کرده و پیاز را تفت می دهیم تا سبک و طلایی شود. سپس پوست سیر را جدا کرده و با دندانه های ریز رنده می کنیم و به همراه فلفل دلمه ای به تابه اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا عطر سیر آزاد شده و بوی خامی فلفل دلمه ای گرفته شود.

مرحله 3

در مرحله بعد، رب گوجه فرنگی را به همراه گوجه فرنگی به تابه اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می دهیم تا بوی خامی رب گوجه فرنگی گرفته شده و رنگ آن باز شود. در یک تابه جداگانه، روغن مایع را گرم کرده و سیب زمینی نگینی را تفت می دهیم تا کاملاً سرخ و طلایی شود.

مرحله 4

سپس جگر را به صورت نواری یکدست و یک اندازه خرد کرده و زمانی که سیب زمینی کاملاً سرخ شد، مخلوط گوجه فرنگی را به همراه برش های جگر به تابه اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم. در ادامه، نمک، زردچوبه، پودر دارچین، پول بیبر و فلفل سیاه را به خوراک جگر اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا بوی خامی ادویه ها از بین برود. سپس اجازه می دهیم جگر و تمام مواد به مدت 10 دقیقه روی حرارت سرخ شوند.

مرحله 5

در نهایت، پس از گذشت این زمان، خوراک جگر را از روی حرارت برداشته و بسته به سلیقه می توانیم روی آن روغن محلی بریزیم. در آخر، خوراک جگر را به همراه سبزی خوردن و نان تازه سرو کنید. نوش جان.