یک ماه پیش

نکات و دستور پخت حلوای چای به روش مجلسی و با طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت حلوای چای به روش مجلسی و با طعمی بی نظیر

حلوای چای یکی از انواع حلواهای سنتی و خوشمزه خاورمیانه است که در طول تاریخ به عنوان یک میان وعده پرطرفدار و محبوب در این منطقه محسوب می شود. این حلوا با ترکیب مواد اولیه متنوعی از جمله آرد، شکر، روغن و چای تهیه می شود و ویژگی های فرهنگی و سنتی خاص خود را دارد. در این مقاله، آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه حلوای چای به عنوان یکی از خوشمزه ترین و پرطرفدارترین حلواهای خاورمیانه ارائه شده است تا خوانندگان بتوانند این دسر سنتی را به راحتی در منزل خود تهیه کنند.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
آرد قنادی۲ لیوان
شکر۱ لیوان
چای دم کرده غلیظ½ لیوان
گلاب½ لیوان
آب½ لیوان
کره۵۰ گرم
روغن مایع۱ لیوان
عرق هل یا پودر هل۳ تا ۴ قطره

حلوای چای به روش مجلسی و با طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه حلوای چای مجلسی، ابتدا آب و شکر را در یک قابلمه مناسب ترکیب کرده و روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا شکر در آب حل شود. سپس حرارت را خاموش می کنیم.

مرحله 2

در مرحله بعد، گلاب، عرق هل و چای دم کرده غلیظ را به شربت اضافه کرده و مخلوط می کنیم. سپس آرد را الک کرده و در یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا بوی خامی آن گرفته شود.

مرحله 3

در ادامه، روغن مایع را به آرد اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می دهیم تا آرد به رنگ دلخواه برسد. سپس شهد را به آرد اضافه می کنیم.

مرحله 4

حال حلوای چای را به صورت مداوم هم می زنیم تا شهد جذب آن شود، سپس کره را اضافه کرده و هم می زنیم تا کره ذوب شود و به خورد حلوا برود. در نهایت، حلوا را در یک ظرف مناسب قرار داده و با پشت قاشق صاف و یکدست می کنیم. در پایان، با خلال پسته و خلال بادام تزئین می کنیم.