یک ماه پیش

نکات و دستور پخت آش آبغوره به روش مجلسی و با طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت آش آبغوره به روش مجلسی و با طعمی بی نظیر

آش آبغوره یکی از انواع آش های خوشمزه و محبوب در میان غذاهای سنتی و محلی ایران است. این غذای لذیذ با استفاده از مواد اولیه متنوع و متعددی تهیه می‌شود و طعم و بافت منحصر به فردی دارد. برای آشنایی کامل با مراحل تهیه آش آبغوره و آموزش گام‌به‌گام آن، لطفاً به ادامه این مطلب در وبلاگ کدبانو مراجعه نمایید. در این راهنمای تصویری و مفصل، تمامی جزئیات لازم برای پخت این غذای خوشمزه محلی به‌طور کامل و دقیق ارائه شده است.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
برنج نیم دانه½ لیوان
لوبیا چشم بلبلی½ لیوان
سبزی آش۳۰۰ گرم
گوجه فرنگی۳۰۰ گرم
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
آبغوره½ لیوان
پیاز۲ عدد
عصاره قلم گاوبه مقدار کافی
نعنا داغبه مقدار کافی
نمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار کافی

آش آبغوره به روش مجلسی و با طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه آش آبغوره خوشمزه و سئو دوستانه، ابتدا لوبیا چشم بلبلی را می شوییم و درون یک کاسه حاوی آب قرار می دهیم. اجازه می دهیم لوبیا به مدت ۱ شب در آب خیس بخورد تا نفخ آن کاهش یابد. در طی این مدت، آب درون کاسه را ۳ بار تعویض می کنیم.

مرحله 2

سپس سبزی آش (تره، جعفری و کمی گشنیز) را می شوییم و در آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی خارج شود. لوبیا چشم بلبلی را نیز شسته و درون قابلمه حاوی آب می ریزیم. قابلمه را روی حرارت قرار داده و اجازه می دهیم لوبیا به مدت ۲ تا ۳ ساعت بپزد تا کاملا نرم شود.

مرحله 3

سپس سبزی آش را به صورت ریز خرد کرده و کنار می گذاریم. پیاز را رنده کرده و در قابلمه ای روی حرارت ملایم با مقداری روغن تفت می دهیم تا سبک و شیشه ای شود. نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و رب گوجه فرنگی را به پیاز اضافه کرده و تفت می دهیم.

مرحله 4

برنج را شسته و همراه با پوره گوجه فرنگی به قابلمه اضافه می کنیم. سه برابر مقدار برنج آب به قابلمه اضافه کرده و اجازه می دهیم برنج کاملا پخته شود. لوبیا پخته شده را درون آبکش می ریزیم.

مرحله 5

زمانی که برنج پخته شد، سبزی آش و لوبیا چشم بلبلی را به قابلمه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم. عصاره قلم گاو را به قابلمه افزوده و اجازه می دهیم آش به مدت ۱ ساعت بپزد.

مرحله 6

در پایان، نمک آش را اندازه کرده و نعنا داغ را به قابلمه اضافه می کنیم. در ۱۵ دقیقه آخر پخت، آبغوره را به قابلمه افزوده و اجازه می دهیم آش بجوشد تا جا بیفتد. سپس قابلمه را از روی حرارت برمی داریم. نوش جان.