یک ماه پیش

نکات و دستور پخت خورش لوبیا سفید ارومیه ای با طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت خورش لوبیا سفید ارومیه ای با طعمی بی نظیر

خورش لوبیا سفید یکی از انواع خورش‌های سنتی و مطبوع ایرانی است که ریشه و سرچشمه اصلی آن در استان آذربایجان قرار دارد. این خورش با ترکیب مواد غذایی اصیل و مرغوب همچون لوبیای سفید، پیاز، سیر، ادویه‌جات و سایر مکمل‌های موردنیاز، طعمی دلپذیر و بی‌نظیر به غذا می‌بخشد. برای آشنایی با نحوه تهیه کامل و مرحله‌به‌مرحله این خورش لذیذ، لطفاً به ادامه مطلب در وبلاگ کدبانو مراجعه فرمایید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
گوشت گوسفندی۴۰۰ گرم
لوبیا سفید۱ پیمانه
پیاز۱ عدد
گوجه فرنگی۲ عدد
فلفل دلمه ای½ فلفل دلمه ای
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذاخوری
لیمو عمانی۲ عدد
فلفل قرمز، زردچوبه و پاپریکابه مقدار کافی
نمک و فلفل سیاه و پودر سیربه مقدار کافی

خورش لوبیا سفید ارومیه ای با طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه خورش لوبیا سفید خوشمزه و بهینه سازی شده برای موتورهای جستجو، ابتدا لوبیا سفید را شسته و در آب خیس می کنیم. پس از ۶ ساعت، پیاز را ریز خرد می کنیم.

مرحله 2

سپس در یک قابلمه روی حرارت مالیم، روغن مایع را گرم کرده و پیاز را تفت می دهیم تا نرم و شفاف شود. زردچوبه را به آن اضافه می کنیم.

مرحله 3

سپس پودر سیر، پاپریکا و فلفل قرمز را به قابلمه افزوده و به تفت دادن ادامه می دهیم تا بوی خامی ادویه ها از بین برود. گوشت را به صورت مکعبی خرد کرده و به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله 4

پس از آن، گوجه فرنگی را پوست گرفته و به صورت پوره به قابلمه اضافه می کنیم، همراه با رب گوجه فرنگی. فلفل دلمه ای را نیز ریز خرد کرده و به قابلمه می افزاییم.

مرحله 5

در نهایت، لوبیا سفید را آبکش کرده و همراه با ۳ پیمانه آب به قابلمه اضافه می کنیم. درب قابلمه را بسته و خورش را ۲ تا ۳ ساعت می پزیم تا کاملا پخته شود.

مرحله 6

در ۳۰ دقیقه آخر پخت، لیمو عمانی را شسته و به همراه نمک و فلفل سیاه به خورش اضافه می کنیم. سپس خورش را در ظرف دلخواه سرو می کنیم.