یک ماه پیش

نکات و دستور پخت سس کارامل به روش بازاری و طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت سس کارامل به روش بازاری و طعمی بی نظیر

سس کارامل یکی از محبوب‌ترین و متداول‌ترین انواع سس‌های شیرینی و دسر در سطح بین‌المللی محسوب می‌شود. این سس معمولاً برای تزئین و طعام‌بخشی به برخی کیک‌ها، شیرینی‌ها و دیگر محصولات شیرین مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ادامه، با همراهی وبلاگ کدبانو، آموزش کامل و گام به گام نحوه تهیه این سس خوش‌طعم و پرکاربرد را مشاهده خواهید کرد.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
شکر۱ پیمانه
آب لیمو ترش تازه۱ قاشق چایخوری
آب¼ پیمانه
خامه صبحانه⅔ پیمانه
نمک¼ قاشق چایخوری

سس کارامل به روش بازاری و طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه سس کارامل خانگی، ابتدا شکر و آب را در یک قابلمه گود ریخته و آن را روی حرارت ملایم قرار می دهیم. اجازه می دهیم مخلوط آب و شکر بجوشد.

مرحله 2

پس از جوشیدن، آب لیمو ترش تازه را به قابلمه اضافه می کنیم تا از شکرک زدن سس جلوگیری شود. درب قابلمه را بسته و مخلوط شکر را به مدت 3 تا 4 دقیقه می جوشانیم.

مرحله 3

بستن درب قابلمه باعث می شود بخار آب ایجاد شده و شکرهای چسبیده به اطراف قابلمه ذوب شوند. زمانی که آب درون قابلمه تبخیر شد، اجازه می دهیم شکر کاملا قهوه ای شود.

مرحله 4

بدون هم زدن و فقط با تکان دادن قابلمه، به شکر کمک می کنیم تا تغییر رنگ داده و کاراملی شود. برای بررسی رنگ سس، مقداری از آن را درون نعلبکی می ریزیم.

مرحله 5

زمانی که سس کارامل به رنگ قهوه ای در آمد، قابلمه را از روی حرارت برداشته و خامه صبحانه را به آن اضافه می کنیم. سس را به خوبی مخلوط کرده و نمک را به آن می افزاییم. اگر تمایل دارید سس عطر وانیلی داشته باشد، مقداری وانیل با خامه به قابلمه بیفزایید.