یک ماه پیش

نکات و دستور پخت کوکو سیب زمینی پنیری ساده با طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت کوکو سیب زمینی پنیری ساده با طعمی بی نظیر

کوکو سیب زمینی پنیری یکی از انواع غذاهای خوشمزه و پرطرفدار بین المللی است که با رسپی های متنوعی درست می شود. این غذای لذیذ و پرطرفدار با ترکیب سیب زمینی، پنیر و سایر مواد مغذی و خوشمزه تهیه می شود و طعم و بافت بی نظیری دارد. برای آشنایی با طرز تهیه کامل و مرحله به مرحله این غذای خوشمزه، لطفا به ادامه مطلب در وبلاگ کدبانو مراجعه کنید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
سیب زمینی۶ عدد
پنیر چدار۱۵۰ گرم
پنیر پیتزا۱۵۰ گرم
نشاسته۲ قاشق غذاخوری
تخم مرغ۲ عدد
پیازچه۲ ساقه
جعفری۱ دسته کوچک
شوید۱ دسته کوچک
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

کوکو سیب زمینی پنیری ساده با طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه کوکو سیب زمینی پنیری، ابتدا سیب زمینی ها را درون یک قابلمه مناسب می ریزیم و آب اضافه می کنیم تا روی آنها را بگیرد. سپس قابلمه را روی حرارت قرار می دهیم تا سیب زمینی ها به طور کامل بپزند. پس از گذشت 30 تا 40 دقیقه، قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم و سیب زمینی ها را پوست گرفته و با گوشتکوب به طور کامل له می کنیم. سپس سیب زمینی له شده را درون یک کاسه مناسب می ریزیم و اجازه می دهیم خنک شود.

مرحله 2

در ادامه، پیازچه، جعفری و شوید را به صورت ریز خرد کرده و به همراه نشاسته، پنیر چدار، پنیر پیتزا و مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به کاسه اضافه می کنیم. مواد را با قاشق به خوبی مخلوط می کنیم تا یکدست شوند. سپس تخم مرغ ها را اضافه کرده و مجددا مواد را مخلوط می کنیم تا بافت مایه کوکو منسجم و یکدست شود. در ادامه، به اندازه یک نارنگی از مایه کوکو بر می داریم و آن را به صورت گرد شکل می دهیم.

مرحله 3

سپس با کف دست مایه کوکو را کمی فشار می دهیم تا صاف شود و درون یک سینی می چینیم. تمام مایه کوکو را به همین صورت آماده می کنیم و درون سینی می چینیم. سپس به مدت 20 دقیقه داخل فریزر قرار می دهیم.

مرحله 4

پس از گذشت این زمان، یک تابه مناسب روی حرارت قرار داده و مقداری روغن اضافه می کنیم. وقتی روغن به خوبی داغ شد، کوکوها را درون تابه می چینیم و اجازه می دهیم یک سمت شان به طور کامل سرخ شود. پس از اینکه یک سمت کوکوها سرخ شد، آنها را بر می گردانیم تا سمت دیگرشان نیز به خوبی سرخ شود. در نهایت روغن اضافی کوکوها را با دستمال حوله ای می گیریم و درون ظرف مورد نظر می چینیم و به همراه نان سرو می کنیم.