یک ماه پیش

نکات و دستور پخت ماچا لاته به روش کافه ای با طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت ماچا لاته به روش کافه ای با طعمی بی نظیر

ماچا لاته یکی از محبوب‌ترین و لذیذ‌ترین انواع نوشیدنی‌های گرم و دلپذیر است که در میان علاقه‌مندان به نوشیدنی‌های گیاهی و طبیعی از محبوبیت بالایی برخوردار است. این نوشیدنی خوش‌طعم و گوارا، به‌ویژه در روزهای گرم و پرهیاهوی زندگی معاصر، گزینه‌ای مناسب و دلچسب برای پذیرایی و لذت بردن محسوب می‌شود. آماده‌سازی ماچا لاته به‌سادگی و در مدت زمان کوتاهی امکان‌پذیر است، و این ویژگی آن را به انتخابی ایده‌آل برای میزبانان و پذیرایی‌کنندگان تبدیل کرده است. در ادامه، با راهنمای گام‌به‌گام آموزش طرز تهیه این نوشیدنی خوش‌طعم و دلنشین آشنا خواهید شد.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
دبل اسپرسو شات برای یخ قهوهبه مقدار لازم
آب برای یخ قهوه۱۲۰ میلی لیتر
سیروپ وانیلبه مقدار لازم
شیر۱۲۰ میلی لیتر
پودر ماچا برای چای ماچا۱ قاشق چای خوری
آب برای چای ماچا۴/۱ پیمانه
خامه برای روی لاتهبه مقدار لازم

ماچا لاته به روش کافه ای با طعمی بی نظیر

مرحله 1

ابتدا برای درست کردن یخ قهوه احتیاج به دبل اسپرسو دارید. دبل اسپرسو در واقع همان اسپرسو است ولی در حجم دو برابر، یعنی دو شات از اسپرسو تبدیل به دبل اسپرسو می‌شود. برای درست کردن دبل اسپرسو ۱۴ گرم پودر قهوه احتیاج دارید.

مرحله 2

پودر قهوه را با استفاده از دستگاه اسپرسو ساز عصاره گیری کنید و دبل اسپرسو به دست بیاورید. با توجه به اینکه اسپرسو به اندازه کافی کافئین دارد، اما دبل اسپرسو نسبت به اسپرسو حجم بیشتری کافئین دارد و سنگین‌تر و میزان تلخی آن نیز بیشتر است.

مرحله 3

بعد از درست کردن دبل اسپرسو، مقداری از آن را در یک ظرف بریزید و کمی آب به آن اضافه کنید و هم بزنید تا با هم مخلوط شوند. سپس داخل قالب‌های کوچک یخ بریزید و قالب‌ها را در فریزر قرار دهید و اجازه دهید تا یخ کنند و کاملاً خودشان را بگیرند.

مرحله 4

بعد از این که یخ قهوه آماده شد، آن‌ها را از فریزر بیرون بیاورید و در یک لیوان چند تکه یخ قهوه بریزید. سپس مقداری سیروپ وانیل به دلخواه و سلیقه خودتان به آن‌ها اضافه کنید تا عطر وانیل در مخلوط مواد پخش شود و خوب به خورد یخ‌ها برود.

مرحله 5

سپس مقداری شیر روی یخ‌ها بریزید و کمی هم بزنید تا با هم مخلوط شوند. بعد برای درست کردن چای ماچا، پودر ماچا را در یک لیوان بریزید و کمی آب آن اضافه کنید و هم بزنید تا کاملاً با هم مخلوط و یکدست شوند و سپس چای ماچا را روی یخ‌ها بریزید.

مرحله 6

بعد کمی هم بزنید تا همه مواد کاملاً با هم مخلوط و یکدست شوند و عطر و طعم آن‌ها خوب به خورد هم برود. سپس با سلیقه و به دلخواه خودتان مقداری خامه کم شیرین را روی لاته بریزید و آن را فرم دهید تا به حالت پف کرده و قله‌ای روی لاته قرار بگیرد.

مرحله 7

سپس مقداری پودر پسته یا پودر نارگیل و یا پودر گردو را روی خامه بریزید و آن را تزئین کنید. این نوشیدنی خنک و دلچسب را در روزهای گرم به همراه چند برش کیک شکلاتی و یا تعدادی شیرینی خوش طعم برای پذیرایی و مهمانی سرو کنید.